• Anonym (Munsår...)

Smittar munsår som inte är herpes?

Hej!

Min pojkvän har fått en blåsa eller ett munsår på sin läpp, det jag undrar är om detta smittar eller om det enbart är herpes som smittar?
    Är jätte tacksam på svar!!!

• Svar på tråden Smittar munsår som inte är herpes?
  • Anonym (Munsår...)

Vet att det inte är Herpes för att han har varit hos doktorn och testat sig!

• Hannah76

Anonym (Munsår...) skrev 2009-12-14 18:35:11 följande:

Vad var det för munsår då?
  • Anonym (Munsår...)

körtelinflamation om jag minns rätt...

• Babydoll79

Herpes är virus och det smittar men de flesta har redan herpes viruset i kroppen latent.

• Anonym

Anonym (Munsår...) skrev 2009-12-14 18:35:11 följande:

Varför frågade ni inte hos doktorn om det smittar?
    Jag har lärt mig i min utbildning inom dermatologi att alla "munsår" är herpes. Sen finns det också något som heter afte, men då får man flera små blåsor inne i munnen.
    Hur länge har han haft såret? Jag skulle inte riskera något genom att ha kontakt med min egen hud och killen sår, absolut inte.
  • Anonym (Munsår...)

Han har bara haft det i 2 dagar men jag känner likadant att jag inte vill kyssa honom eller så för att jag tror att det smittar så det har jag inte gjort. Nej tanken att fråga doktorn fanns inte då. Men tack för alla svar!

• Anonym (herpes)

alla munsår är herpes sålänge man inte har sprickor pga att man är torr,och ja,herpes smittar.herpes kan man bara testa sej för om man har herpesblåsor att ta testet på.annars finns inget sätt att testa sej för herpes på.

Svar på tråden Smittar munsår som inte är herpes?