• Hormonermedhumör

Ont i höften - nästan känsla av att höften går ur led ?

Befinner mig i början av v. 39 och har den senaste veckan till och från fått ont samt fått känslan av att vä höften nästan ska gå ur led. Någon som haft liknande ?

Aldrig haft så förrut varken innan graviditeten el under graviditeten...har dock haft foglossning sen v. 10...

• Svar på tråden Ont i höften - nästan känsla av att höften går ur led ?
  • Jonthes moster Milla

Har likadant, tror det beror på foglossningen och tyngden från bebisen gör nog sitt så här i slutet.

• Sirling

Jag är i v 38 och känner likadant sen i torsdags då jag gjorde en sätesvändning, så det är nog huvuudet som trycker på nedåt och fogarna som håller på med uppluckring antar jag...

• Fru  Grön

jepp, och höftproblemen stannade kvar i ett par år efteråt, gjorde ont som bara den ibland att ligga på sidan till exempel, och höften hoppade liite ur led ibland på promenader. När jag planerade för barn nr 3 tog jag tag i saken och gick till en sjukgymnast. Hon sa att man kan få instabilitet i höftleden när lederna mjukas upp under graviditeten. Med några enkla styrke- och stretchövningar blev jag av med problemen på en vecka! Helt otroligt att jag gått med det onda så länge helt i onödan... Den här graviditeten kör jag övningarna då och då, och har inte fått några problem ännu (v. 31).

Svar på tråden Ont i höften - nästan känsla av att höften går ur led ?