Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Thailand, all inclusive? REK att åka med småbarn?

Mizz Turko skrev 2009-12-14 21:00:21 följande:
    Halloj, vi planerar en 2011 januari resa till Thailand. Då kommer vi förhoppningsvis vara 2 vuxna, 1½ åring samt en 7 månaders. Är det att rek att åka dit med så pass små barn?SEr att det knappt finns några all-inclusive resor till Thailand (hittade 2 hos Fritidsresor och då är tillägg runt 9500 kr för att få det). Är ju så himla skönt att veta att maten är "betald" innan man åker ner.Tips och råd annars, för några som inte kan något om Thailand.
    Det är väldigt onödigt att ha all inclusive i thailand.
    Bra och billig mat och dryck finns vid varenda gatuhörn, och en lunch går på ca 15 kr.
    Alla hotell serverar också bra och billig mat.
    Vi resten till thailand när min yngsta dotter var 5 månader och det funkade bra.
    Det var lite hett vid stranden bara trots att det blåste, så där kunde vi inte alls vara med henne.
    Det var mest poolen som gällde där man fick doppa henne men jämnda mellanrum för att hon skulle bli sval.
    Med min äldsta som då var strax under 2 år var det inga problem med.
    Hon kunde ju leka i vattnet hela tiden och sen satte vi på henne en soldräkt och hatt.
  • Matillin
    Mizz Turko skrev 2009-12-20 16:53:41 följande:
    FDR - tack för tipsen. Bara flygstol med 2 småbarn är nog inte kul, dessutom i helt annan "värld" än vi är vana med . Kanske något i framtiden om man blir frekvent thailand-besökare. Pixboy- tack för tipset. Alla tips är så välkomna. Allt skrivs ner och sen när vi väl bestämt och läst på mer om ställena så blir det lite mer planering.
    Jag rekomenderar också att ni bara tar flygstol det kan man tjäna jättemycket på.
    Och det är inte ett dugg mer tryggt att resa charter för man kan ju boka in sig på dom hotell som tex ving erbjuder då finns det ving personal där om man skulle behöva hjälp med något.
    Det finns jättebra sidor på nätet där man kan boka och betala direkt, bara att be chauffören att köra en till det hotellet från flygplatsen.
    Vi har gjort så att vi bokat in 3 första nätterna på ett hotell ifall man inte skulle trivas men det går ju bra att boka hela vistelsen direkt.
    När vi reste sist så bodde vi på 3 olika orter under 3 veckor funkade bra även fast vi reste med småbarn.
    Om du ska åka till phuket området så kan jag tipsa om bra hotell om du vill.
    Även såna hotell som charterbolagen erbjuder.
Svar på tråden Thailand, all inclusive? REK att åka med småbarn?