Var ni kvar under uppsägningstiden?
Ni som har blivit uppsagda pga olika skäl: Var ni kvar under uppsägningstiden? Hur många veckor/månader hade ni?
Hur var det på jobbet? Jobbade du på som vanligt? Berätta!
Ni som har blivit uppsagda pga olika skäl: Var ni kvar under uppsägningstiden? Hur många veckor/månader hade ni?
Hur var det på jobbet? Jobbade du på som vanligt? Berätta!
Klicken ökar.. Puffar
Berätta!
Jag har blivit uppsagd på grund av arbetsbrist. Jag jobbade hela uppsägningstiden och allt var som vanligt.
Fler?
Anonym (undrar) skrev 2009-12-14 21:49:02 följande:
Någon som blivit uppsagd och som tyckte det var jobbigt/konstigt att jobba under uppsägningstiden?
Nix, fick kicken i samband med att mammaledigheten tog slut. De gav mig en ekonomisk deal och jag blev arbetsbefriad.
Anonym (lucky duck) skrev 2009-12-14 21:57:10 följande:
Oftast blir man väl arbetsbefriad? Jag blev arbetsbefriad när jag fick sparken pga arbetsbrist (när IT-bubblan sprack). Jobbade då som konsult och hade inget uppdrag så det spelade egentligen ingen roll för företaget om jag var på jobbet eller hemma. Hade nog inte orkat gå till jobbet efter en uppsägning.
Anonym (undrar) skrev 2009-12-14 21:54:35 följande:
Jag blev uppsagd pga arbetsbrist, och var tvungen att jobba dom 4.5 mån som var kvar.
Riktigt jäkla surt på slutet, och man tappade liksom lojalitet och ansvarskänsla. Var riktigt ångestframkallande när man hela tiden visste att man skulle gå hem, och dom flesta kollegorna skulle vara kvar (hade dessutom vart där i 10 år).
Min sista arbetsdag var egentligen den 31/12, men jag gick hem en dryg vecka tidigare och min chef skrev att jag hade jobbat, så dom sista dagarna fick jag fullt betalt fast jag var hemma.
Blev uppsagd pga "ekonomiska skäl". Jobbar i en nyöppnad butik och har varit med sedan start. Pratade med ägarna för någon vecka sedan och frågade dom rakt ut hur det gick med butiken, om omsättningen var bra osv. Fråga t.o.m om man behövde oroa sig men "absolut inte, detta går jättebra". Några DAGAR innan jag blev uppsagd pratade jag lite med min "närmaste chef" och hon var "ganska säker" på att alla skulle få stanna.
Känner mig så lurad.
Ja, och efter några veckor så fick jag tillbaka jobbet iomed ett uppdrag kom in. (Jag är konsult)
Jag har blivit uppsagd en gång vid arbetsbrist. Arbetsgivaren ville då att jag skulle jobba uppsägningstiden ut, men jag sa tvärt nej.
Jag resornerar som så att antingen vill man att jag ska jobba för det finns arbetsuppgifter, men då får man också behålla mig.
Eller så säger man upp mig för att det inte finns arbete, men då jobbar jag inte heller.
Man får helt enkelt välja, man kan inte både äta kakan och ha den kvar
Anonym (lucky duck) skrev 2009-12-14 21:57:10 följande: