• Anonym (Eh?)

Hon kvävde barnens marsvin.

Anonym skrev 2009-12-15 07:37:44 följande:
    Äh, det är ju inte värre än att sjuta kattungar och det vet jag flera som gör, det är ju bara att säga till barnen att dom är döda - djur dör, inget konstigt. Jag har haft flera djur som jag släppt ut i det fria. Det är rätt vanligt att man avlivar sina husdjur för att man tröttnat på dom. Så ni menar på fullaste allvar att bara för att hon dädar två jävla marsvin, så är nästa steg att misshandla och ta livet av sina barn?? Det kanske är mer befogat att söka psyk för er ev rädsla för "vad som ev kan hända sedan"....
    Det är en viss skillnad på att snabbt ta död på ett djur och att kväva dom i en plastpåse. Om du inte kan ta ansvar för djur du har skaffat utan att mörda/släppa ut dom i det "fria" (dom klarar sig inte) så borde du hålla dig till tamagotchis.

TS, ring psyk eller soc, hon behöver hjälp.
  • Anonym (Eh?)

Anonym (lägg ner) skrev 2009-12-15 08:30:38 följande:

Jag tog livet av mina undulater med eter, fullt lagligt så gör vetrenärer också. Tänk efter vad är värst för barnen egentligen? Att mamma säljer ens älskade djur eller att det dör? Det är mer naturligt att det dör eller hur? Efter som barn oftast vet att djur kan dö, sånt händer! Men att mammaa säljer ens djur som lever... Det är ju lättare att säga att djuret dog, än "jag tänker sälja ditt djur för jag orkar inte höra det" Och NEJ det är inte ett fall för soc!!
    Eller så har man respekt för att det faktiskt är levande varelser och säljer/ger bort dom till ett hem där dom kan leva sina liv klart.

Naturligt? Nej, det är inte naturligt att mörda djur för att man tycker att dom låter för mycket.
Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.