• Eisa

Hon kvävde barnens marsvin.

Å fy fan.

• Eisa

Jag fattar inte folk som säger att instängning i plastpåse inte är ett plågsamt sätt att dö på. "Man somnar in"

Klart som fan det är plågsamt. Kroppen skriker ju efter syre och man måste andas snabbare och snabbare utan att det hjälper = panik.

• Eisa
    Pigeon skrev 2009-12-15 20:46:00 följande:
    Jo men grejen med koldioxidförgiftning (som man får om man befinner sig i ett tillslutet utrymme t.ex en plastpåse) är att man aldrig märker att man inte får luft. Man fortsätter andas in sin egen utandningsluft, som alltså blir mer och mer mättad med koldioxid. Av detta blir man sömnig och dåsig och sen tuppar man av och dör.Däremot vid dränkning får man ju panikkänslor av att inte få luft, säkert samma för djur! Så det tycker jag är mycket mycket värre.
    Du säger att det inte är plågsamt att dö i en plastpåse? Jag föreslår att du testar att sätta en plastpåse kring huvudet en stund. Du kommer känna en stark obehagskänsla efter ett tag.

Har du inte drömt att du håller på att kvävas nån gång, och sedan vaknat och upptäckt att du legat under täcket?
Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.