• JosieJosie

Hon kvävde barnens marsvin.

Malleballebuse skrev 2009-12-15 16:57:12 följande:
    En liten stilla undran till er som tycker att det är så förfärligt.Hur tror ni att det gick till förr om åren när nästan alla som bodde på landet hade grisar, höns och andra matdjur?Jag är uppvuxen på gård och sett olika sortes djur möta döden av olika anledningar och sällan har det gått så stillsamt till som i en plastpåse utan blodspill.Sen hade jag nog själv valt att ta eter på en bumullstuss och lagt marsvinen i en tät burk och satt på locket.Så avlivas de flesta smådjur på klinik. Det är också en kvävningsdöd.
    Jo men absolut. Misstänker att ni avlivade, lamm kalvar och hästar på samma sätt? Eller? Bara en stilla undran från en som också är uppvuxen på landet.
  • JosieJosie

Också intressant att läsa att så många anser att detta är ett fullt normalt beteende. Min väninna avlivade sina ökenråttor genom att gasa ihjäl dom på gasspisen.
    Hon har en ganska allvarlig borderline diagnos och detta var i en period då hon mådde dåligt. Hennes terapeaut hävdade att det äre tt beteende som kommer med t ex empatistörningar.
    Men ok, det är helt normalt att kunna avliva sina barns husdjur med en plastpåse bara för att man irriterar sig på ljudet. För FL vet bäst.

Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.