• Mjufs

Hon kvävde barnens marsvin.

POLISANMÄL FÖR HELVETE!!!!!!!!! HAR ALDRIG HÖRT NÅGOT SÅ VIDRIGT!!!!!!!!!!

Att hon har ihjäl dem är ju helt sjukt i sig om hon bara störde sig på lätena, hon hade ju kunnat ge bort dem istället. Men att hon dessutom KVÄVER dem till döds är ju helt jävla psykotiskt!!!!!! FATTA VAD DE LED INNAN DE DOG!!!!!!!!!!!!!!!

Nu måste jag sluta innan jag får en hjärtinfarkt...stoppa kärringen i en påse och säg att du stör dig på henne.

FY FAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mjufs
    Malleballebuse skrev 2009-12-15 16:57:12 följande:
    Sen hade jag nog själv valt att ta eter på en bumullstuss och lagt marsvinen i en tät burk och satt på locket.Så avlivas de flesta smådjur på klinik. Det är också en kvävningsdöd.
    Så fan heller. Alla smådjur jag har varit på klinik och avlivat har fått en spruta med sömnmedel. De har bara somnat in. Om hon nu ville avliva dem kunde hon väl ha gått till veterinären och gjort det mer humant. Kan man inte sånt ska man INTE ge sig på det själv. Brrrr....
  • Mjufs
    Malleballebuse skrev 2009-12-15 19:26:55 följande:
    Är alla här inne som skriver att det är sjukt att döda marsvinen vego.Om så är fallet så har jag full förståelse för argumenten för då har man ett annat synsätt en vad jag har på djur.Det är något som jag respekterar och kan förstå men om man äter kött och tycker ts är grym så bör man nog ta reda på hur djur blir till mat och deras väg till tallriken.För alla djur kände väl lika mycket och hade samma värde????
    Nej jag är inte vegetarian/vegan. Måste man vara det för att känna empati för djur? Tycker inte det...de som inte är vego är inte automatiskt djuhatare/djurplågare. Men ett vet jag;

ALLA SOM GILLAR ATT PLÅGA DJUR ÄR SJUKA I HUVUDET. PUNKT.
  • Mjufs
    Malleballebuse skrev 2009-12-15 19:30:09 följande:
    Visst har jag sett smådjur avlivas med eter. Pryade på vet-klinik och mina katter avlivades med en 10cm lång nål som de fick rakt in i magen. Ruggit javisst.
    Vad har du pryat på för jävla tomteklinik?
  • Mjufs

Stopp nu. Vill ni diskutera slakt och djurhållning i allmänhet får ni starta en separat tråd för detta. Den här tråden handlade om en sjuk människas handlande gentemot två oskyldiga marsvin.

• Mjufs

Mad as snow skrev 2009-12-15 19:45:35 följande:

Ja, eller så ansöker du om rollen som moderator innan du stoppar några diskussioner. Skämt åsido: givetvis är det en relevant diskussion i sammanhanget eftersom synen på djur verkar i vissa fall avgöra huruvida man anser att den här människan har gjort något galet eller ej.
    Har inte stoppat något, skrev bara vad jag tyckte. Menade inte bokstavligt. Visst handlar det också om djur, men frågan i huvudsak här har väl huruvida tanten var sjuk i huvudet eller ej för att hon stoppade djuren i en påse? JA, det tycker jag.
  • Mjufs

Pix Ladin skrev 2009-12-15 20:51:56 följande:

Oj då. Hur hade hon tänkt att förklara gårdagens lunch i form av köttbullar och spagetthi?Ni är så jävla inkonsekventa så jag vill kräkas.
    Spagetti o köttbullar? Är du dum eller?
  • Mjufs

Blir ju mörkrädd när jag läser vissa av era inlägg;

Spola ner levande i toan? Kasta ut genom fönstret? Ge till katten LEVANDE? Släppa ut? Osv osv...

Fattar inte ni att man tar på sig ett ansvar när man skaffar ett djur? Ett ansvar som varar tills dess att djuret dör eller man lämnar över ansvaret till någon annan, dvs säljer eller ger bort det till någon.
    Ska ni göra så med era barn oxå (ni som har)??
    "Usch nu skriker ungjäveln igen, släng ut honom genom fönstret eller spola ner honom på toa". Ni är ju fan inte sanna...

• Mjufs

Veritas odium paret skrev 2009-12-15 22:19:36 följande:

Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2009-12-15 22:14:38 följande:
    Bättre att DÖDA djuret för att man är hungrig och vill äta upp den för köttets skull?en sak jag verkligen får SPEL på är inkonsekventa människor. eller så STÅR man för nått hela vägen eller så gör man inte det.ts väninna får vist inte avliva SINA EGNA husdjur som hon har antagligen betalt pengar för men det är helt okey för alla andra att betala pengar för död vi äter ?Jag hånler åt hyckleri och använder en smily från flashback :whoco5:
    Lägg av. Att vara djurvän är inte lika med att vara vego. Det var ju sättet hon gjorde det på man stör sig på. Och nej det är inte ok att industrislakta djur plågsamt heller. Klart att man måste få avliva sina egna djur om de är sjuka eller skadade och lider. Men då ska man veta vad man gör. Att lägga dem i en plastpåse är INTE humant!
  • Mjufs

Veritas odium paret skrev 2009-12-15 22:23:53 följande:

Tro det eller ej men katter är rovdjur Dom dödar vare sig vi serverar bytet eller om dom måste jaga ikapp det själva. Och tro det eller ej men människan tar död på det mesta VI ser.Nämn mig föresten en förälder där tanken "nu fan är det NOCK med dig" har varit frånvarande under 18 år wake upp and smell the roses
    Sluta försvara dom där dumheterna. Vad som händer i naturen ska vi inte påverka men om man nu slänger åt en katt en levande hamster eller liknande gör man ju själv det valet och då tycker jag nog att man kan avliva djuret på ett bättre sätt.

Nej klart att det inte är ovanligt att tänka så men det är skillnad på tanke o handling. De som skivit här har uppenbarligen inte bara TÄNKT "nu kastar jag snart ut dig ditt lilla kräk" utan oxå tagit steget och gjort det. Du är alltså en av dem som försvarar djurplågeri.

Tror du bara larvar dig på den här tråden för att få lite respons. Man kan inte vara så puckad som du på riktigt.
  • Mjufs

Mad as snow skrev 2009-12-15 22:36:20 följande:

Nej. Det är orimligt att resonera så. Eftersom allt vi gör blir fullständigt uddlöst och saknar tänder till slut. Jag kan inte mäta varje händelse med allt annat vi gör med resten av planeten. Däremot kan jag som människa i det lilla försöka behandla djur med den värdighet de förtjänar, att ta det ansvar för deras liv som är mitt att ta.
    Exakt. Man kan inte ställa allt mot varann, klart att två ihjälplågade marsvin inte är något mot alla barn som dör av svält i världen varje dag, men det går ju inte att resonera så med allt.
  • Mjufs

Veritas odium paret skrev 2009-12-15 22:41:13 följande:

och nej, jag larvar mig? definitivt. För att visa diverse brister i dom upprörda känslor, under tiden dom upprörda bara betalar pengar för värre grejer och får det att låta helt okey
    Visste väl det. Nu blundar jag för din sk. inlägg i fortsättningen.
Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.