Inlägg från: Malleballebuse |Visa alla inlägg
  • Malleballebuse

Hon kvävde barnens marsvin.

En liten stilla undran till er som tycker att det är så förfärligt.
    Hur tror ni att det gick till förr om åren när nästan alla som bodde på landet hade grisar, höns och andra matdjur?
    Jag är uppvuxen på gård och sett olika sortes djur möta döden av olika anledningar och sällan har det gått så stillsamt till som i en plastpåse utan blodspill.

Sen hade jag nog själv valt att ta eter på en bumullstuss och lagt marsvinen i en tät burk och satt på locket.
    Så avlivas de flesta smådjur på klinik. Det är också en kvävningsdöd.

• Malleballebuse

Kaninerna som vi lekte med på dagen slaktades med kniv och åts upp några dagar senare.
    Vad gör det mina föräldrar till?
    Mördare eller bara olämpliga att ha barn?
    Mamma jobbade på barnpsyk och pappa som läkare, på ledig tid var de det som då kallades för månskensbönder

• Malleballebuse

Jag ville bara visa på att det finns värre sätt för ett djur att dö än i en plastpåse.
    Om jag var ett matdjur så skulle jag med glädje välja att bli stoppad i en plastpåse än skickad till ett slakteri.
    Jag skulle kunna räkna upp många sätt som djur avlias/slaktas på som låter värre i mina öron än en plastpåse.
    Och ett djur är för mig ett djur oavsätt storlek.

Sen hade jag själv valt att lösa situationen på ett annat sätt än ts kompis.
    Jag tror inte för den sakens skull att vänninan är sprit språngande galen och en fara för sina barn.
    Men ganska säkert en sliten småbarns mamma som är i behov av lite avlastning och vila(som vi väl alla är ibland).
    Kanske är det bättre att fråga vänninan om hon vill ha lite barnvakt istället för att ropa efter soc.

• Malleballebuse

Är alla här inne som skriver att det är sjukt att döda marsvinen vego.
    Om så är fallet så har jag full förståelse för argumenten för då har man ett annat synsätt en vad jag har på djur.
    Det är något som jag respekterar och kan förstå men om man äter kött och tycker ts är grym så bör man nog ta reda på hur djur blir till mat och deras väg till tallriken.
    För alla djur kände väl lika mycket och hade samma värde????

• Malleballebuse

Visst har jag sett smådjur avlivas med eter.
    Pryade på vet-klinik och mina katter avlivades med en 10cm lång nål som de fick rakt in i magen.
    Ruggit javisst.

• Malleballebuse

Kycklingarna åker med huvudet upp och ned i en maskin där huvudet avskiljs från kroppen med ett saxliknande föremål.
    Innan fick de åka lastbil fast det var ju lugnt och skönt

Och nej jag hade som jag också skrivit innan gjort på ett annat sätt och tycker väl kanske också att vänninan kunde ha gjort det lite snyggare.

Men om frågan var att bli föst med elbatong in i slakthuset eller hänga i fötterna upp och ned när huvudet klipps av så är svaret JA då tar jag plastpåsen.

• Malleballebuse

Jag tycker också att det vore på sin plats att fråga hur vänninan mår och hon vill ha hjälp med något.
    Fast det var gamla nyheter ifrån mig eftersom jag skrivit det förr
    Och att jag tror mer på sliten småbarnsmamma en helgalen hemmafru.

Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.