Inlägg från: Veritas odium paret |Visa alla inlägg
  • Veritas odium paret

Hon kvävde barnens marsvin.

Lite drastiskt lösning på irriterande husdjur.
    Men jag är mer nyfiken hur hon tänkte förklara detta för barnet/n?
    Marsvin går inte bara upp i rök direkt.
    Hur gamla är barnen föresten ?

• Veritas odium paret
    Javisst det kan jag hålla jag med om! Det kan ju ha gått hårdhänt till. Och som jag skrev verkar det ju skumt att avliva dem bara för att man stör sig på ljudet!
    Du har aldrig haft irriterande husdjur?
    Jag kan intyga att husdjur speciellt såna som kom med oväntade biverkningar kan verkligen driva en till "vansinne".

Förpacka marsvin i plast var ganska originellt, vår underlat som sa ett pip för mycket blev jag av med fönstervägen :D
  • Veritas odium paret
    Jag hade ökenråttor som krafsade näterna igenom, men jag vande mig efter att tag trots att jag hade dem i samma rum. Ett tag hade jag 18 st. Jag har verkligen haft alla sorters djur, och om jag nån gång tröttnat (t.ex på mina vandrande pinnar) har jag skänkt bort dem. Gnagare har jag haft massvis, men de lever ju bara runt 2-3 år eller 4 om man har tur, så dem hinner man ju knappt tröttna på.
    ökenråttor, mös, marsvin en flock med katter (som omvandlar lägenheten till en jaktfylld jungel om nätterna) hundar, fåglar, jag har haft ett zoo omkring mig och vist vänjer man sig ...
    Vid det mesta.
    Men vi har alla våra knappar och i mitt fall var det en underlat så åkte ut från lägenheten med huvudet före :D

i ts vänina fall var det marsvin som blev för mycket och fick kort hejdå, kan säga att väninnans sätt var mer skonsam för djuren än mitt men okey.
  • Veritas odium paret

Mad as snow skrev 2009-12-15 20:57:31 följande:

Åh min favorit! Äsch. Du skulle aldrig kväva en fluga ens. 
    hhmm min favoritkvinna mary *** som har bytt skepnad? ?
  • Veritas odium paret

Mad as snow skrev 2009-12-15 21:07:09 följande:

Du ser inte den bekymrande signalen i en människa som med olåst dörr väntar besök vilken sekund som helst och ställer sig och kväver sina barns husdjur med en plastpåse för att hon inte klarar av de "förbannade svinen" mer? Jag hade nog backat ut ur det huset kan jag säga.
    Om man nu har sådan respekt för allt levande på jorden och tackar gud för maten som ligger på tarliken (och allt annat som måste sätta livet till för vår nöje/överlevnad) så vist

Annars så kan ett ryck även den mest "normala" få om nått har tryckt på fel ställe på tok för länge :D

Men vist, hade jag sett nån bekant "kallblodigt avrätta" sina barns husdjur så hade jag också höjt på ögonbrynen, kanske frågat om hjälp behövdes
  • Veritas odium paret
    Familjetrollet skrev 2009-12-15 21:10:36 följande:
    TS polisanmäl henne genast.fy fan på ren svenska!hade det vart min vän så hade jag polisanmält henne genast och sagt upp bekantskapen.jag hade nog faktsikt gett människan hett kok strykmarsvin pratar massor,det är ju deras sätt att kommunisera.
    Det finns inget olagligt i att bli av med sina husdjur, heller inget olagligt i om hon skulle välja att stoppa dom i ugnen för att servera som middag, fast det hade kanske sett lite konstigt ut.
    Vad ska anmälas menar du ?
  • Veritas odium paret

Mad as snow skrev 2009-12-15 21:13:40 följande:

Ha ha... jag tackar alltid Gud för maten. Och min man.
    Hhmm jag brukar tacka den som har betalt/konkat hem/och framställt middagen me my self and i

När gud sätter fram middagen och önskar smakligt måltid så ska jag tacka han
  • Veritas odium paret

Mad as snow skrev 2009-12-15 21:19:10 följande:

I den stunden det är jag som betalat/konkat hem och framställt middagen ska jag givetvis också tacka mig själv. Gud kommer på köpet i min lilla bomullsvärld.
    jag prenumererar på illustrerat vetenskap som håller precis på att ge ut en bokserie, första handlade om människans uppkomst andra om universum.
    Jag är visserligen inte klar med bok två än (fylld med dom allra senaste rönen) men gud var inte nämnd nånstans i den.

Häll lite alkohol på bomullen, kan garantera att den smälter bort och visar en annan bild av världen

Men okey, ska vi fjanta vidare så kan vi ta det privat, inty lönt att tramsa sönder en tråd med dåliga skämt :D
  • Veritas odium paret

Mad as snow skrev 2009-12-15 21:24:13 följande:

Jag älskar att ta det privat. Det främjar matsmältningen.
    Man känner sig defintivt renare när man har blivit av med en massa SKITsnack ja
    I´m cracking my self up, nu ska jag gå ut på en promenad, fråga inte varför :p
    bbl
  • Veritas odium paret

Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2009-12-15 21:46:43 följande:

Vilken jävla djurmördare.
    Underhållande kommentar från en som torkar av blodrester från munnen just nu.
    Jag sätter pengar på att du inte är en militant vegan som lever på strikt på grönsaker
  • Veritas odium paret

Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2009-12-15 22:14:38 följande:

Veritas odium paret skrev 2009-12-15 22:11:17 följande:
    Nej jag är ingen vegan, men blir förbannad på sådana människor som bara dödar ett djur för att det låter.
    Bättre att DÖDA djuret för att man är hungrig och vill äta upp den för köttets skull?
    en sak jag verkligen får SPEL på är inkonsekventa människor. eller så STÅR man för nått hela vägen eller så gör man inte det.
    ts väninna får vist inte avliva SINA EGNA husdjur som hon har antagligen betalt pengar för men det är helt okey för alla andra att betala pengar för död vi äter ?
    Jag hånler åt hyckleri och använder en smily från flashback :whoco5:
  • Veritas odium paret
    Mjufs skrev 2009-12-15 22:19:32 följande:
    Blir ju mörkrädd när jag läser vissa av era inlägg;Spola ner levande i toan? Kasta ut genom fönstret? Ge till katten LEVANDE? Släppa ut? Osv osv...Fattar inte ni att man tar på sig ett ansvar när man skaffar ett djur? Ett ansvar som varar tills dess att djuret dör eller man lämnar över ansvaret till någon annan, dvs säljer eller ger bort det till någon. Ska ni göra så med era barn oxå (ni som har)?? "Usch nu skriker ungjäveln igen, släng ut honom genom fönstret eller spola ner honom på toa". Ni är ju fan inte sanna...
    Tro det eller ej men katter är rovdjur Dom dödar vare sig vi serverar bytet eller om dom måste jaga ikapp det själva. Och tro det eller ej men människan tar död på det mesta VI ser.

Nämn mig föresten en förälder där tanken "nu fan är det NOCK med dig" har varit frånvarande under 18 år

wake upp and smell the roses
  • Veritas odium paret
    Mjufs skrev 2009-12-15 22:28:04 följande:
    Veritas odium paret skrev 2009-12-15 22:19:36 följande:
    Lägg av. Att vara djurvän är inte lika med att vara vego. Det var ju sättet hon gjorde det på man stör sig på. Och nej det är inte ok att industrislakta djur plågsamt heller. Klart att man måste få avliva sina egna djur om de är sjuka eller skadade och lider. Men då ska man veta vad man gör. Att lägga dem i en plastpåse är INTE humant!
    Humant ?
    Omg jag kan knappt se skärmen genom tårar
    Kommer snart skratta ihjäl mig.

Att titta djuret rakt i ögonen och trycka livet ur den är så nära "humant" vi kommer med tanke på vad "vi" gör med resten av planeten (och varandra för övrigt)
  • Veritas odium paret
    Mjufs skrev 2009-12-15 22:34:13 följande:
    Veritas odium paret skrev 2009-12-15 22:23:53 följande:
    Sluta försvara dom där dumheterna. Vad som händer i naturen ska vi inte påverka men om man nu slänger åt en katt en levande hamster eller liknande gör man ju själv det valet och då tycker jag nog att man kan avliva djuret på ett bättre sätt.Nej klart att det inte är ovanligt att tänka så men det är skillnad på tanke o handling. De som skivit här har uppenbarligen inte bara TÄNKT "nu kastar jag snart ut dig ditt lilla kräk" utan oxå tagit steget och gjort det. Du är alltså en av dem som försvarar djurplågeri. Tror du bara larvar dig på den här tråden för att få lite respons. Man kan inte vara så puckad som du på riktigt.
    Så humant innebär att gå emot naturen? Katten i sin roll som rovdjur äter mindra gnagare, menar du att det är humant av oss att ta maten ifrån ett rovdjur ?

jag försvarar heller inte djurplågeri (att systematiskt bifoga ett djur obehag) däremot så gör jag i alla fal lite skillnad mellan ett barn och husdjur.

och nej, jag larvar mig? definitivt. För att visa diverse brister i dom upprörda känslor, under tiden dom upprörda bara betalar pengar för värre grejer och får det att låta helt okey
  • Veritas odium paret

Mad as snow skrev 2009-12-15 22:36:20 följande:

Nej. Det är orimligt att resonera så. Eftersom allt vi gör blir fullständigt uddlöst och saknar tänder till slut. Jag kan inte mäta varje händelse med allt annat vi gör med resten av planeten. Däremot kan jag som människa i det lilla försöka behandla djur med den värdighet de förtjänar, att ta det ansvar för deras liv som är mitt att ta.Och ja, jag är vegetarian. Är det okej om jag tycker såhär då? Fast jag inte är fullständigt konsekvent i allt jag gör under min livstid? Ambitionen att göra gott lär ju vara bättre än att ge upp och behandla djur som skit, för att människan ändå gör så mycket skit.Jag tycker att det är lågt att som människa behandla djur illa, ta ut sina aggressioner på dem och att inte respektera deras lidande.
    så okey .. vi vänder på det ... VAD/VEM väger mer här?
    Två innehavare av en möbel (buren med sina besökare) eller ägaren till dom som inte kunde hitta balans och harmoni i sitt eget boende?
  • Veritas odium paret
    Zygo skrev 2009-12-15 22:57:26 följande:
    Enbart läst TS. Hade jag varit som du hade jag ringt polisen och berättat vad hon gjort och upprättat en anmälan om djurplågeri, sedan hade jag bett henne dra åt helvete och aldrig mer umgåtts med henne. Hoppas hon inte gör samma sak med sina barn när hon en dag tröttnar på deras gnäll. Hon är definitivt psykiskt rubbad.
    Du är givetvis bättre som dömer ut en människa bara så där på grund av en "snedsteg"
  • Veritas odium paret

Mad as snow skrev 2009-12-15 22:59:36 följande:

Nu tycker jag fortfarande att det viktigaste i det här sammanhanget var den här handlingen och situationen i sin helhet, vilken innehåller en rad varningsklockor som jag tycker att man ska ta på allvar. Oavsett om dessa marsvin led eller ej.Men ja. Som människa anser jag att man har ett ansvar över de djur vars liv man har i sina händer och både moraliskt och filosofiskt och ur ett rent folkvettsperspektiv är det rimligare att göra sig av med djuren på ett annat sätt. Den lilla tid det tar vägs upp av värdigheten och ansvarsfullheten det innebär.Dock inser också jag att människor i kris ibland agerar irrationellt och utan impulskontroll, och det är här jag menar att man bör ta varningssignalerna på allvar. De individer som skållar katter för skojs skull spelar förstås i en helt annan liga...*fortfarande ledsen smiley*
    Situationen i sin helhet känner vi inte till, bara droppen som fick bägaren att rinna över, och tömmer man bägaren så är den tom :p

absolut, tar man sig an andra varelser så har man ett vist ansvar för dom men om valet står mellan deras liv och egen funktionalitet så är det väl inget val ens ?
  • Veritas odium paret
    gr09 skrev 2009-12-16 21:45:38 följande:
    Klart att det är djurplågeri! Det va det dummaste att påstå att djuren bara somnar in. Det blir panik för både människor och djur när man inte kan andas, det är väl inte så konstigt?Att folk är så känslokalla är galet och jag blir mörkrädd för hur vissa ser på ett liv (för det är ett liv). Kommentarer som: " Jag skulle använda en hammare istället" ger mig rysningar, det hemska är att synsättet överförs till nästa generation som får en lika kall syn på vad ett djur är värt.
    Hhmm det är ett liv därför ska vi respektera det och vårda.
    Det är den tanken man får i huvudet när man bara går och köper sig ett eget litet liv som man sedan låser in och förvarar i en liten bur för resten av denna tillvaro, verkligen humant och respektfullt :D
    Att man dömer ett liv till ett sådant öde för sina barns nöje ÄR djurplågeri, inte att befria stackaren från det.
    Men det var en annan sida av det myntet :D
Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.