• Höst flickan

Hon kvävde barnens marsvin.

Shit..
    Först hade jag reagerat med att skälla ut henne efter noter och berätta att djur avlivar man inte hur somhälst!!specigellt inte om det är ens barns!!!!herregud!!!
    Sen hade jag ring soc och även amält henne för djurplågeri hos polisen.
    Dirrekt!!!!

djurplågeri går hand i hand med barnmisshandel oftast!

♥God jul♥
  • Höst flickan
    lillekatt skrev 2009-12-15 07:55:15 följande:
    Herr Hagelin skrev 2009-12-15 07:48:54 följande: Fast hon verkade inte "gilla att döda dem" utifrån vad jag läste ur TS, utan mer att hon flippade ur totalt för att de lät. Fast även i detta fall tycker jag att psykologbesök är att rekommendera.
    spelar ingen roll..såläge dom har den risken att flippa så så går det hand i hand...
    Soc har börjat ta mera allvarligt just på detta...
    Vidrigt är det!!
    ♥God jul♥
  • Höst flickan
    lillekatt skrev 2009-12-15 08:19:48 följande:
    Höst flickan skrev 2009-12-15 08:03:31 följande: Självklart är det lika vidrigt. Menade bara på att hon kanske inte gillar att plåga djur i allmänhet, utan att hon fick psykbryt av något så enkelt som att ett litet djur pep och ville bli av med dem. Men jag hoppas också att hon får hjälp med detta, för det är verkligen inte ok att göra så.
    men det är inte friskt...som sagt.
    spelar ingen roll om man gillar det el inte.
    ♥God jul♥
  • Höst flickan
    Anonym (lägg ner) skrev 2009-12-15 08:30:38 följande:
    Jag tog livet av mina undulater med eter, fullt lagligt så gör vetrenärer också. Tänk efter vad är värst för barnen egentligen? Att mamma säljer ens älskade djur eller att det dör? Det är mer naturligt att det dör eller hur? Efter som barn oftast vet att djur kan dö, sånt händer! Men att mammaa säljer ens djur som lever... Det är ju lättare att säga att djuret dog, än "jag tänker sälja ditt djur för jag orkar inte höra det" Och NEJ det är inte ett fall för soc!!
    Jo...man får inte avliva djur hur som.
    och det kan mycket väl var ett fall för soc.

och det är inte så troligt att barnen tror att sina friska marsvin plötsligt dog båda två

Nu vet jag ioförsig inte hur gammla dom är...men bara att göra så mot sina barn är fruktansvärt.
    Undrar oxå varför marsvinen skrek "så mycket"....dom pratar nämligen när dom är rädda, el tigger oftast, sen är dom tysta.
    ♥God jul♥
  • Höst flickan
    Anonym skrev 2009-12-15 08:35:19 följande:
    Vet inte vad jag skall säga, men att ta livet av djur med eter är ju inte detsamma som att göra döden långsamt plågsam för ett djur. Att kväva sina husdjur till döds är pina och mer plågsamt... Blev ledsen av ts inlägg.
    precis.
    ♥God jul♥
  • Höst flickan
    Anonym (lägg ner) skrev 2009-12-15 08:43:19 följande:
    Barnmisshandel och barn som far illa kan man anmäla till soc men att man kväver ett marsvin med en påse när barnet inte ens är hemma? tror inte barn far illa av det?
    okej..så du tror inte barnen far illa av att få reda på att sina djur är döda?
    visst dör djur...men detta är inte snällt gjort av mamman!
    och jag tycker mamman sätter sig själv i första rummet istället för att tänka på sina barn..bara det....
    ♥God jul♥
  • Höst flickan

Marsvin har klor...som lätt river sönder plastpåsar..det är lite konstigt tycker jag att hon lyckades, men hon höll väll i påsen på ett specigellt sätt..

♥God jul♥
  • Höst flickan
    Anonym skrev 2009-12-16 08:44:52 följande:
    Måste man vara störd för att man tar livet av en råtta? Det lär ju ha varit billigare än att gå till veterinären med dom, dock skulle jag rekommendera att lägga dom i frysen, tar inte många minuter i 18 minus.
    schit vilka förslag......
    ♥God jul♥
  • Höst flickan
    Anonym (älskar djur.) skrev 2009-12-16 09:36:52 följande:
    Må de små marsvinen vila i fred.....Nu kan jag berätta att min egen dotter (15,) har ett litet marsvin som nu är 7 år gammalt. De senaste 4 åren har han bott i köket, för då tröttnade hon, och han luktade på hennes rum, för att hon hade tröttnat på honom. Nu är det JAG som tar hand om honom, och han är väl ganska cool, och har blivit hur tam som helst. Och han luktar alldrig, för ett litet djur skall man ta' hand om. De första 3 åren var hon jätteduktig och älskade honom, och skötte om honom som en prins, sen var det inget kul längre. Inget ovanligt tror jag. Undrar hur gamla marsvin kan bli'?
    kanske dax att köpa el låna en bok om marsvin......
    ♥God jul♥
  • Höst flickan
    Anonym (Överreagerar!) skrev 2009-12-16 11:34:33 följande:
    Tro nu inte att jag tycker att hon gjorde rätt på något sätt, jag tycker faktiskt att det är lite galet och själv hade jag aldrig klarat att avliva ett djur själv. Men djurplågeri är det inte! Marsvinen led knappast, visst det låter knäppt men det är egentligen en ganska skonsam avlivning. Vad tror ni skulle hända om man anmälde? Inte något.
    led dom inte???... ..men varför kör dom inte kvävnning i plastpåsar då hos veterinären???? herregud!!!

och sen...det ÄR olagligt att döda djur i ungn el på ett plågsamt sätt, dvs djurmisshandel.
    ♥God jul♥
  • Höst flickan
    Sanna Gosing skrev 2009-12-16 11:44:40 följande:
    Jag har en kompis som brukar sätta ut musfällor på landet. Och hon har barn. Jag väntar bara på att se hennes ansikte för nästa Bobbyfall på löpsedeln. Jag kontaktade Soc men de gjorde inget.
    fruktansvärt opassande i denna tråd. urk

jag vet en som misskötte sina djur och blev anmäld för djurplågeri och straffad...djuren levde överlevde dock.
    ♥God jul♥
  • Höst flickan
    Anonym (Överreagerar!) skrev 2009-12-16 12:07:48 följande:
    Någon som faktiskt vet vad som räknas som djurplågeri? Vad får man för straff? Nyfiken, eftersom jag aldrig hört talas om någon som blivit straffad om inte djuren varit väldigt misskötta. Har inte hört talas om någon som blivit straffad för avlivning av sitt djur heller hur grymt det än har varit. Lite OT kanske men jag matade min pytonorm med levande föda, borde inte jag ha blivit anmäld för det om man nu ska gå efter vad de flesta här i tråden verkar tycka är djurplågeri.
    du kan få fängelse och böter, allt beroende på hur grovt det är.
    Du kanske läste om han som mördade hundar och katter för några månader sedan?
    Nä..det är klassas inte som djurplågeri.
    men det som tex hände med grisarna..det gör det..och dom har lär få sig en ordentlig tillsägelse, ev böter el blir avstängda från att få föda upp grisar.
    Lika så kusken som blivit omtalad för att ha elat sina hästar.
    ♥God jul♥
  • Höst flickan
    Al74 skrev 2009-12-16 18:07:04 följande:
    Jesus, om någon spolar ner sina guldfiskar i toaletten vilken utredning bör göras? Folk har dödat sina husdjur i alla tider. Att kväva ett marsvin med en plaspåse kan knappast anses vara att utsätta djuret för en plågsam död. Hade det varit en karl som gjort det hade det förmodligen inte blivit något liv i luckan.
    helt otroligt vilka konstiga inlägg..
    ♥God jul♥
Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.