Inlägg från: Anonym (Överreagerar!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Överreagerar!)

Hon kvävde barnens marsvin.

Jag tycker att det är mer sjukt att antyda att hon skulle vara barnmisshandlare mm än vad det är att avliva sina egna djur.

Varför kontakta polisen eller soc? Vad tror ni att de skulle göra? Ta ungarna ifrån henne? Det är liksom inte ens en möjlighet.

Jag förstår att de som verkligen älskar djur tycker att det låter helt sjukt men djuret plågas INTE av att kvävas i en plastpåse så det är inte djurplågeri heller.

Tycker att ni överreagerar.

Jag har reagerat en gång när det handlade om avliva djur och det var ett ex till mig som berättade att hans familj hade någon slags uppsamlingsgrej för avföringen från deras kor, i den var det något som liksom malde sönder avföringen och när deras katter fick kattungar så brukade de kasta ned dem i den. Det var SJUKT och jag kräktes när jag hörde det. Tänkte på stackarna som ska gödsla deras åkrar med koskit blandat med söndermalda kattungar

• Anonym (Överreagerar!)
    Familjetrollet skrev 2009-12-16 10:49:35 följande:
    Veritas odium paret skrev 2009-12-15 21:13:43 följande:
    DJURPLÅGERI!vad tror du?hon har ju för fasen kvävt två marsvin,de har PLÅGATS till döds!
    gr09 skrev 2009-12-16 11:19:55 följande:
    Anmäl henne för djurplågeri! Fy vad vidrigt gjort!
    Tro nu inte att jag tycker att hon gjorde rätt på något sätt, jag tycker faktiskt att det är lite galet och själv hade jag aldrig klarat att avliva ett djur själv.

Men djurplågeri är det inte! Marsvinen led knappast, visst det låter knäppt men det är egentligen en ganska skonsam avlivning.

Vad tror ni skulle hända om man anmälde? Inte något.
  • Anonym (Överreagerar!)

Anonym (Nä men) skrev 2009-12-16 11:38:35 följande:

Hur vet du att dom inte led? Du har väl aldrig blivit kvävd av en plastpåse eller? Djur har känslor och dom led, den saken är säkert och att säga att dom inte gjorde det kräver en mindre intelligent hjärna för att kunna uttala sig så!
    Nu har jag kopierat detta citat men jag tycker att det är bra förklarat
    " Syret i påsen kommer gradvis ta slut, och så blir det mer och mer koldioxid. Till slut somnar djuret och dör sen i sömnen.
    Det är därför det är så oerhört farligt med barn som leker med plastpåsar, de kan ha dem över huvudet och inte märka hur de långsamt blir koldioxidförgiftade och så tuppar de av och dör... annars skulle ju ingen dö av det, om det var ett plågsamt sätt! Då skulle barnet ju bara slita av sig påsen när det kände att det inte fick luft. Men så är alltså inte fallet."

Vad trist det är att försöka ge sin åsikt och synpunkter och få höra att man har en mindre intelligent hjärna. Varför personpåhopp??
  • Anonym (Överreagerar!)

Anonym (arg och ledsen) skrev 2009-12-16 11:55:36 följande:

Ni som säger att man bara somnar in, borde komma och se en människa ligga med KOL som min faster har. Vakade över henne då hennes syresättning var som lägst, med massor av koldioxid i lungorna. Visst sker det gradvis att man blir tröttare och tröttare och till sist somnar in, men det är oerhört ångestfyllt.. Så jag tror visst att marsvinen led. Sedan folk som släpper ut.. hur är ni funtade?? Att avliva är en sak, men det måste göras på rätt sätt. Helt stressfritt blir det kanske aldrig, men det här var.. nej usch jag blir så ledsen när jag läser sånt här. Hon är säkert ingen ond människa, hon mådde(mår) dåligt och det tiltade. Tänker inte agera bödel och utfärda nån slags diagnos på henne. Men aldrig att mina små gerbiler skulle få dö så. Eller släppas ut i en natur som de inte klarar av, eller spolas ner eller gasas ihjäl.. Usch. Spelar ingen roll om det är en hamster eller en hund tycker jag. "det är ju bara ett marsvin" - jaha,,, men det är ju bara en hund???Nej usch.
    Det kan inte jämföras!

KOL är en sjukdom som kväver patienten långsamt, de har vetat en lång tid att det är så deras tid här kommer att sluta så det är inte konstigt att slutet är så ångestfyllt. Jag har själv varit med när två personer med KOL dött och vet vad du pratar om.

Men det är verkligen inte samma sak.
  • Anonym (Överreagerar!)

Någon som faktiskt vet vad som räknas som djurplågeri? Vad får man för straff?

Nyfiken, eftersom jag aldrig hört talas om någon som blivit straffad om inte djuren varit väldigt misskötta.

Har inte hört talas om någon som blivit straffad för avlivning av sitt djur heller hur grymt det än har varit.

Lite OT kanske men jag matade min pytonorm med levande föda, borde inte jag ha blivit anmäld för det om man nu ska gå efter vad de flesta här i tråden verkar tycka är djurplågeri.

• Anonym (Överreagerar!)

Höst flickan skrev 2009-12-16 12:11:36 följande:

du kan få fängelse och böter, allt beroende på hur grovt det är.Du kanske läste om han som mördade hundar och katter för några månader sedan?Nä..det är klassas inte som djurplågeri.men det som tex hände med grisarna..det gör det..och dom har lär få sig en ordentlig tillsägelse, ev böter el blir avstängda från att få föda upp grisar.Lika så kusken som blivit omtalad för att ha elat sina hästar.
    Ja huvva vilka knäppa människor det finns.

En vän till min bror slog ihjäl två kaniner med järnrör, för nöjets skull. Jag kunde knappt sova på två dygn när jag hörde det. Så fruktansvärt grymt och hjärtlöst.

Jag var så sugen på att anmäla men jag har absolut inga bevis.
Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.