Inlägg från: Anonym (arg och ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (arg och ledsen)

Hon kvävde barnens marsvin.

Ni som säger att man bara somnar in, borde komma och se en människa ligga med KOL som min faster har. Vakade över henne då hennes syresättning var som lägst, med massor av koldioxid i lungorna. Visst sker det gradvis att man blir tröttare och tröttare och till sist somnar in, men det är oerhört ångestfyllt.. Så jag tror visst att marsvinen led.

Sedan folk som släpper ut.. hur är ni funtade??

Att avliva är en sak, men det måste göras på rätt sätt. Helt stressfritt blir det kanske aldrig, men det här var.. nej usch jag blir så ledsen när jag läser sånt här.

Hon är säkert ingen ond människa, hon mådde(mår) dåligt och det tiltade. Tänker inte agera bödel och utfärda nån slags diagnos på henne.

Men aldrig att mina små gerbiler skulle få dö så. Eller släppas ut i en natur som de inte klarar av, eller spolas ner eller gasas ihjäl.. Usch. Spelar ingen roll om det är en hamster eller en hund tycker jag. "det är ju bara ett marsvin" - jaha,,, men det är ju bara en hund???

Nej usch.

Anonym (Överreagerar!) skrev 2009-12-16 12:01:25 följande:

Anonym (arg och ledsen) skrev 2009-12-16 11:55:36 följande:
    Det kan inte jämföras!KOL är en sjukdom som kväver patienten långsamt, de har vetat en lång tid att det är så deras tid här kommer att sluta så det är inte konstigt att slutet är så ångestfyllt. Jag har själv varit med när två personer med KOL dött och vet vad du pratar om.Men det är verkligen inte samma sak.
    Vad då, för att det tar längre tid? Vad händer rent fysiskt då du blockerar dina andningsvägar och fyller lungorna med koldioxid.. Min faster fick diagnosen i år, nu anade vi väl men hon är en rejält envis tant. Sjukdomsförloppet har gått fort.
    Hon våndas inte över vetskapen att hon ska dö, den tanken har hon förlikat sig med. Men det är panikartat att ligga där och kippa efter luft, och inte få in ordentligt, och det du får in kommer inte ut... Jag har en farbror samt ytterligare en faster med KOL så jag är bekant med förloppet jag med.

Tycker inte att det är okej att avliva djur på sådant vis. Och inte friska djur! Men det är en annan debatt!
    pluppfamiljen skrev 2009-12-16 19:08:55 följande:
    Meh hallå 2 stycken råttor kunde inte bry mig mindre... Djurplågeri  GE ER!!! Hon kanske mår lite dåligt och var less på dem och åker man med 2 st marsin till veterenären så garvar de! Jag hade kanske föredragit en hammare för det går snabbare. Men 2 stycken Marsvin...
    Men hallå, 2 stycken LIV. Spelar det någon roll om det är hamstrar, marsvin eller hundar? Misstänker att du hade tyckt det var värre om det var en söt liten hundvalp. Man har olika smak och tycke för djur, det kan jag hålla med om, men att skriva såddär är respektlöst för alla som öht gillar gnagardjur.

Ang kol, kanske inte samma sak, men jag har ändå svårt att tro att marsvinen INTE kände sig instängda och fick panik till en början.. så jag ser det som djurplågeri. Japp! Nu ska jag läsa resten av tråden!
    Anonym skrev 2009-12-17 01:10:39 följande:
    ....men att kanske spola ner en sjuk guppy på muggen tycker nästan alla är ok, eller ska man ta den till en veterinär också?
    tja eller avliva hemma, HUMANT, inte kväv den i en påse, eller lägga den i toalettstolen och spola, inte ge till katten..

Jag har inga problem med att folk avlivar hemma, det är sättet det sker på jag kan reagera på.
Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.