Hon kvävde barnens marsvin.
Jag tror inte det är en plågsam död att kvävas i en plastpåse. Syret i påsen kommer gradvis ta slut, och så blir det mer och mer koldioxid. Till slut somnar djuret och dör sen i sömnen.
Det är därför det är så oerhört farligt med barn som leker med plastpåsar, de kan ha dem över huvudet och inte märka hur de långsamt blir koldioxidförgiftade och så tuppar de av och dör... annars skulle ju ingen dö av det, om det var ett plågsamt sätt! Då skulle barnet ju bara slita av sig påsen när det kände att det inte fick luft. Men så är alltså inte fallet.
Därmed inte sagt att jag tycker det är okej att avliva sitt husdjur bara för att man tröttnat, finns säkert många som skulle vilja ta hand om dem åt henne om hon skänkte bort dem!! Säger bara att avlivningsmetoden som sådan, inte var mer grym än attt.ex ge dem en spruta. Betydligt värre att dränka dem enligt min mening!!
Själv skulle jag verkligen inte klara att avliva ett djur, minns att jag hade en salamander när jag var liten som bröt käken av någon anledning och plågades svårt, så jag tänkte att det bästa vore om den fick dö. Hade tänkt slå ihjäl den med en sten men klarade inte av det! Jag har för mig att pappa fick göra det till slut...