Inlägg från: Fratris |Visa alla inlägg
  • Fratris

slå sin tjej

Jaha, jag läste de 10 första sidorna men orkade inte längre.

Jag blir väl den första och enda i denna tråd som tycker att en kille ALDRIG NÅGONSIN ska slå en tjej. Ever. (Om det inte nu är så att tjejen håller på o dödar dig, typ har en kniv).

• Fratris
    Mayoranya skrev 2009-12-16 19:01:16 följande:
    Ok, har du några förslag på vad ska jag göra om en tjej börjar svinga med knytnävar och sparkar mot mig (och träffar)? Mitt förslag är att använda alla medel för att avbryta anfallet, om det innebär slag, sparkar eller annat våld, so be it. Detsamma gäller om det är en kille, eller en utomjording.
    Som kille kan man försöka göra allt för att hålla i tjejen och värja sig mot slag. Jag tycker ABSOLUT inte att det är rätt för en tjej att slå, det har jag aldrig sagt, men frågan här gällde inte tjejen utan killen. Och jag tycker ALDRIG en kille har rätt att slå tillbaks (så länge det inte gäller att slåss om liv eller död för att tjejen har vapen t.ex) eftersom det till 90% av fallen är killen som är större och starkare.

Jag skiter fullständigt i om jag har en förlegad syn på män/kvinnor, vi är inte likadana, vi är inte byggda likadana, och ja, jag tycker killen aldrig ska slå en tjej - PUNKT.

Min kille är 190+ och gymmar, om jag skulle slå honom med knytnäven (skulle aldrig hända) kanske han skulle få en tiny blåtira som mest - om han skulle slå mig med knytnäven rakt i ansiktet skulle förmodligen jag krossa näsan/käkbenet/youname it.
  • Fratris
    ChoopChoopSong skrev 2009-12-16 23:02:56 följande:
    Jag tycker att man aldrig någonsin ska slåss över huvud taget. Men blir man angripen, måste man få försvara sig. Dock bör man inte använda mer våld än vad nöden kräver. Så säger lagen och den gör inte skillnad på kön.
    Nej, men det var inte heller frågan, vad lagen "säger". Frågan är vad vi TYCKER, enskilda personer. Och jag är den enda här som ALLTID tycker et är fel av en kille att slå en tjej just för att de är starkare (i 90% av fallen..). Enda undantaget om man verkligen håller på att bli riktigt skadad/dödad, då är det mer självförsvar att slå än "bara för att man blir provocerad".

Jag skulle inte kunna röra mig överhuvudtaget om min kille höll fast mina armar, jag kan därför inte se hur det skulle vara "rätt" att han ger mig ett knytnävsslag i ansiktet (vilket definitivt skulle krossa något) även om jag slagit honom först. Bara för att "rätt ska vara rätt"....

(Och självklart har tjejen gjort fel från början, men det var inte det diskussionen handlade om)
Svar på tråden slå sin tjej