Mayoranya skrev 2009-12-16 19:01:16 följande:
Ok, har du några förslag på vad ska jag göra om en tjej börjar svinga med knytnävar och sparkar mot mig (och träffar)? Mitt förslag är att använda alla medel för att avbryta anfallet, om det innebär slag, sparkar eller annat våld, so be it. Detsamma gäller om det är en kille, eller en utomjording.
Som kille kan man försöka göra allt för att hålla i tjejen och värja sig mot slag. Jag tycker ABSOLUT inte att det är rätt för en tjej att slå, det har jag aldrig sagt, men frågan här gällde inte tjejen utan killen. Och jag tycker ALDRIG en kille har rätt att slå tillbaks (så länge det inte gäller att slåss om liv eller död för att tjejen har vapen t.ex) eftersom det till 90% av fallen är killen som är större och starkare.
Jag skiter fullständigt i om jag har en förlegad syn på män/kvinnor, vi är inte likadana, vi är inte byggda likadana, och ja, jag tycker killen aldrig ska slå en tjej - PUNKT.
Min kille är 190+ och gymmar, om jag skulle slå honom med knytnäven (skulle aldrig hända) kanske han skulle få en tiny blåtira som mest - om han skulle slå mig med knytnäven rakt i ansiktet skulle förmodligen jag krossa näsan/käkbenet/youname it.