Inlägg från: honkie |Visa alla inlägg
  • honkie

slå sin tjej

jag kollade på Oprah för några veckor sedan. de snackade en hel del om incidenten mellan Chris Brown och Rihanna. de ville i princip ha ihjäl Chris för vad han gjort mot sin tjej. sen visade det sig att det faktiskt var hon som hade börjat slå honom, men oprah menade att men kvinna aldrig förtjänar att bli slagen av sin man.
    det fick mig att tänka. jag har slagit två tjejer vid tre olika tillfällen. alla gånger har jag tagit emot en hel del smällar innan jag delade ut mitt/mina slag.
    har jag gjort helt jävla fel?

• Svar på tråden slå sin tjej
  • honkie

visserligen har ni rätt. men det är svårt att agera rätt med sunt förnuft när man blir misshandlad.

• honkie
    idiblon skrev 2009-12-15 14:29:37 följande:
    Ja, jag tycker då det är mer rätt att ge tillbaka än att vara den som börjar slåss. Helt klart.
    men jag börjar undra om jag är en hemsk människa. för jag ångrar verkligen inte att jag slog dem och jag kommer alltid slå tillbaka om jag blir slagen så länge det inte är ett barn som slår mig.
  • honkie
    Matrëwka skrev 2009-12-15 14:33:48 följande:
    Ja, det enkla svaret är att du har gjort "helt jävla fel".I praktiken kan man nog inte förvänta sig att någon människa alltid ska göra det som är rätt, och dessutom så tror jag att det finns situationer när det bara går att göra mer eller mindre fel.Oavsett allt annat så har du i alla fall alltid ansvar för det du själv gör!
    samtidigt tycker jag att jag gjorde helt jävla rätt. intressant det där
  • honkie
    idiblon skrev 2009-12-15 14:39:52 följande:
    Du är ingen hemsk människa (vad jag vet) utifrån det du skriver här nu iallafall. Kvinnor ska fan inte komma undan med allt bara för att de "kan".
    exakt min tanke. bara för att man är starkare så ska man inte behöva agera slagpåse. går jag fram till nån stor jävel och nitar honom så ska jag ju knappast räkna med att han inte kommer slå tillbaka eftersom jag är mindre och svagare.
  • honkie
    Jollybolly skrev 2009-12-15 14:41:59 följande:
    så då är det okej att slå?
    tror inte det var så hon menade.
  • honkie
    Jollybolly skrev 2009-12-15 14:44:35 följande:
    fast ni resonerar ju som småbarn "hon började"
    men det är för att det är så det funkar. blir man slagen så aktiveras överlevnadsinstinkterna. nu menar jag inte att jag inte tror att jag skulle överleva om mina dåvarande tjejer slår mig, utan allt händer undermedvetet. blir man slagen så känner man sig hotad, under hot börjar man slåss.
  • honkie
    elio skrev 2009-12-15 14:53:25 följande:
    Det är givetvis fel av både den som börjar slå och den som ger tillbaks, oavsett könet på dem bägge.
    men nu låter det som att man blir slagen på tisdagen och kommer tillbaka på söndagen för att ge igen. allt händer ju ganska snabbt.
    jag tycker det är fel att börja men helt jävla rätt att slå tillbaka.
  • honkie
    elio skrev 2009-12-15 15:03:02 följande:
    honkie - Det var inte så jag menade. Nej, jag tycker inte att det per automatik är rätt att slå tillbaka, då det betyder att man sänker sig till den andres nivå. Det är bättre att försvara sig om det behövs eller helt enkelt gå därifrån. Visst kan det kännas mer berättigat i stundens hetta (speciellt om första slaget var helt oprovocerat och/eller om man lever i ett destruktivt förhållande där man blir pucklad på allt som oftast), men "helt jävla rätt" skulle jag nog aldrig klassa det som.
    jag har aldrig förstått det, "sänka sig till den andres nivå". om man blir slage så tycker jag fan att man är puckad om man inte ger tillbaka. den som börjar kommer alltid vara lägre än den som ger tillbaka.
  • honkie

bästa defensiven är offensiven, eller hur heter det?
    jag tog upp incidenten mellan rihana och chris eftersom det var snacket på oprah som fick mig att tänka efter. eller det var rättare sagt oprahs äckliga uppfattning om att kvinnor aldrig förtjänar att bli slagna medan det finns en hel del män som förtjänar en käftsmäll, som väckte tanken.
    nu har jag inte delat ut rikligt med stryk till någon överhuvudtaget, förutom mina motståndare i ringen. den första tjejen fick två örfilar efter att ha stått och slagit mitt svullna ansikte ca femton gånger som redan fått stryk tidigare under kvällen. jag var för full för att gå därifrån, för trött för att ducka slagen och alldeles för arg för att inte göra något alls. andra tjejen fick första gången en örfil och en knuff så att hon skadade ryggen efter att ha delat ut knytnävar mot mitt ansikte. samma tjej fick ett par månader senare en spark i ansiktet efter att ha slagit mig, knuffat omkull mig och sparkat mig med spetsiga pumps mot ansikte och revben. jag slängde upp en spark i luften för att få bort henne, den råkade träffa hennes ansikte. ca 20 pers lite längre bort fick syn på detta och rusade mot mig för att ge mig rejält med stryk. för inte fan förtjänar väl en tjej att få en spark i ansiktet... eller?

• honkie
    Jollybolly skrev 2009-12-16 14:27:29 följande:
    Jennie med ie skrev 2009-12-16 14:24:48 följande:
    var fjärde kvinna i europa blir misshandlad i sitt hem av sin partner nån gång under livet. det gör det inte okej att slå en man, absolut inte. men att påstå att män i allmänhet inte är större och eller starkare är inte sant.
    och antagligen är det fel av mig att önska att alla dessa kvinnor kommer ge tillbaka hårt någon gång, alltså mot den gällande mannen.
  • honkie
    Jollybolly skrev 2009-12-16 16:25:32 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-12-16 16:12:53 följande:
    kanske skulle jag kunna få till ett slag. men att hålla fast, eller komma loss om jag blir fasthållen.? nej. för många år sen var jag tillsammans med en kille som inte alls var speciellt biffig, ganska spinkig faktiskt. han skulle skämta med mig (dålig humor hade han också) och satte sig över mig och höll fast min armar, typ ha-ha. jag kunde inte röra mig en milimeter. jag fick verkligen panik i den situationen och inser hur försvarslös jag faktiskt är om nåt sånt skulle hända på riktigt.
    när vreden kommer fram så blir man genast tio gånger starkare. tro mig. min flickvän kan hålla fast mig på samma sätt, hon är stark, men jag är fan så mycket starkare. skämtbrottas hon med mig så väljer jag att inte ta i för mycket för då kan jag skada henne. skulle hon suttit på mig och skadat mig så hade jag betydligt enklare lyft bort henne och försvarat mig.
  • honkie
    flikkanemil skrev 2009-12-16 17:18:01 följande:
    Om en tjej ger dig en örfil vad har du rätt att göra då? Ingenting i min mening. En örfil skadas du inte av och har då ingen anledning att försvara dig.
    antagligen ger jag en örfil tillbaka så länge jag vet att jag inte förtjänat den.
  • honkie
    Fratris skrev 2009-12-16 18:42:33 följande:
    Jaha, jag läste de 10 första sidorna men orkade inte längre. Jag blir väl den första och enda i denna tråd som tycker att en kille ALDRIG NÅGONSIN ska slå en tjej. Ever. (Om det inte nu är så att tjejen håller på o dödar dig, typ har en kniv).
    inte ens en liten örfil?
    i min bok heter det: slå ett slag, få två likadana tillbaka.
  • honkie
    lennartsdotter skrev 2009-12-16 19:23:02 följande:
    Skulle min man ge mig en örfil skulle jag packa väskan, ta sonen och sätta mig på första bästa tåg hem till morsan. Förhoppningsvis skulle han då lära sig läxan att inte använda våld. Nu är vi tack och lov väldigt fredliga båda två och löser konflikter utan våld, även när vi är tokfulla.
    varför inte bara ge en örfil tillbaka, prata om saken och ha härligt "make-up-sex"? varför göra det så dramatiskt?
  • honkie
    lennartsdotter skrev 2009-12-16 19:31:49 följande:
    Jag tolererar inte våld annat än i självförsvar (inte min man heller), punkt. När första slaget är avfyrat har förtroendet krossats. Dessutom handlar det inte bara om mig. Om min man slår över och går över gränsen på mig... hur ska jag lita på att han inte kan slå över när det gäller vårat barn? Konflikter kan lösas på betydligt mer konstruktiva och skonsammare sätt.
    visst, våld är aldrig kul. men OM det nu skulle inträffa så ser inte jag det som en konstruktiv lösning att packa in ungarna i bilen och lämna honom utan att ens prata om saken.
  • honkie
    alphamale skrev 2010-09-22 02:15:05 följande:
    Jag hade en tung tid i mitt liv arbetslös etc. träffade en dam som drack mkt. Hon ville att jag skulel komma dit hon ville hjälpa mig ringde ofta. Så vi drack ihop sprit å sånt. Och på fyllan blev hon helt förbytt sa massa skit till mig som att hon knullar emd andra etc att ja skulle dra sjukt mkt sen va jag full och tappade behärkningen. Sen efter några månader när jag gjorde slut så anmälde hon mig å ljög och överdrivde i rätten. så ja fick sitta inne. efter fängelset så kontaktade hon mig igen men ja bad henne dra åt helvette.
    Jag vet att jag agerat fel jag vet de i min själ men min kropp klarade inte den provikationen på fyllan. Så de är jävligt bittert. Jag hade mkt på gång skulle fixa mitt liv så kommer en alkis kärring å förstör för mig.

Hon sa att hon ägde mig etc.

Morsan varnade mig inann men ja bli så blödig. för ja hade de lite tufft. och sen va hon så snäll annars. Men under rättegången visade sig att hon hade en annan man med. fyfan säger ja bara ja har hållt detta inom mig. Jag vet ja gjorde fel och ja ser ner på  mig själv. Önska jag vart nykter .

Jävligt tufft att komma tebax å konfronteras me de man vart med om. den tid man satt inne.

Så jag ge råd till alla andra snubbar. Ta de lugnt me spriten och försök inte få ihop de med ngn alkoholist. Du komemr inte kunna fixxa deras liv de kommer förstöra för dig och göra så att du går under.

får man fråga hur länge du blev inburad?

• honkie
    Fratris skrev 2009-12-17 06:38:00 följande:
    Nej, men det var inte heller frågan, vad lagen "säger". Frågan är vad vi TYCKER, enskilda personer. Och jag är den enda här som ALLTID tycker et är fel av en kille att slå en tjej just för att de är starkare (i 90% av fallen..). Enda undantaget om man verkligen håller på att bli riktigt skadad/dödad, då är det mer självförsvar att slå än "bara för att man blir provocerad".

Jag skulle inte kunna röra mig överhuvudtaget om min kille höll fast mina armar, jag kan därför inte se hur det skulle vara "rätt" att han ger mig ett knytnävsslag i ansiktet (vilket definitivt skulle krossa något) även om jag slagit honom först. Bara för att "rätt ska vara rätt"....

(Och självklart har tjejen gjort fel från början, men det var inte det diskussionen handlade om)
    så om jag skulle slå mike tyson (under hans glanstid) och han skulle slå tillbaka (lika många slag på samma ställen) så är det ändå han som gör mest fel eftersom att han är totalt överlägsen? alltså menar du att klena jävlar (Rihanna) ska kunna springa runt och nita fysiskt överlägsna individer (chris brown) och sedan uppmuntras av folket att stå med huvudet högt och ge tillbaka på den fysiskt starkare genom att polisanmäla och vädja om fängelsestraff?
  • honkie

Sapho; wooooord! min dotter ska fan veta bättre. om hon är så trög att hon slår en man som är betydligt starkare så ska hon fan ta smällen. jag anser att man inte ska behöva stå till svars för sina handlingar när man blir slagen. ni som har tagit emot några smällar i livet vet vad jag menar.

Svar på tråden slå sin tjej