• Joja

Negativt äl-test Gravid?

Hej alla kloka människor. Finns det någon som varit gravid och testat negativt på äl test innan.

Alltså äl test kan ju ge utslag på graviditetshormonet men är det en regel. Kan de vara så att man inte får utslag på äl testet och ändå vara gravid?

Gissa va jag gjort precis och blev besviken på.....

• Svar på tråden Negativt äl-test Gravid?
  • challis777

Ja absolut, det är långt ifrån alla tester som visar + på ältest när man är gravid! Testa med vanligt test, chansen finns än

• Joja

åå jag vill verkligen vara gravid nu! Har försökt i 1,5 år nu och har haft två missfall. men de har inte hänt något på 9 månader nu. Läser överallt om att tjejer har positiv på äl testet om man är gravid.

Kunde inte låta bli att testa med äl test. Gav inget som helst utslag. Har i och för sig inte BIM för än tosdag fredag nån gång. Men har lätt ömmande bröst och rejäla hugg i äggstock/ livmoder så jag hoppas på den bästa julklappen detta år. Blev dock lite låg när äl testet inte visade ett jota.

Och om jag inte är gravid vad är de då för fel på äggstocken som hugger så.....?

• challis777

Jag testade med äl test för jag visste inte om jag såg rätt när det kom fram ett tut litet streck på min gravtest. Men ältestet var helt negativt. Dagen efter kom ett tydligare streck på gravtestet, så jag var gravid (är i v. 23 nu). Vi fick kämpa 7 år innan sonen kom, nu "bara" 4 pergotimekurer, så jag vet hur det är att längta efter ett plus

Lycka till, håller tummarna för dig!

• Joja

Å grattis så underbart för er. Hur känns de mycket oro eller kan du njuta! Ja har legat lite lågt ett tag nu men nu börjar jag bli besatt igen..... vill bara testa men vill samtidigt inte bli besviken. Har BIM typ fredag. Så nu är lite tidigt. Ska testa på torsdag.

En dum fråga va du förbi BIM eller va de innan?

• challis777

Jag ka faktiskt njuta nu, men de första 12 veckora var mest skrämmade, man vågade ju inte hoppas allt för mycket... Jag testade dagen innan bim, sen på bim och det var då jag fick ett tydligt +.

Håller tummarna för dig i morgon nu, hoppas hoppas!!!!

• LillenJag

Jag fick negativa ÄLtest men positivt gravtest..

• Joja

Lillen Jag: När testade du då med äl test och när testade du positivt med gravtest?

Jag brukar inte säga detta trots att jag försökt i 1,5 år men jag känner mig faktiskt lite gravid. Brösten ömmar mer än vanligt och har en konstig känsla i kroppen. Antingen är jag påväg att bli sjuk eller så kanske kanske.......

Testar dock inte positivt på äl test i dag heller så det gör att jag får fötterna på jorden igen. Ska testa med gravtest i morgon. Dock BIM -1till 2 dagar.

• LillenJag
    Joja skrev 2009-12-16 17:17:36 följande:
    Lillen Jag: När testade du då med äl test och när testade du positivt med gravtest? Jag brukar inte säga detta trots att jag försökt i 1,5 år men jag känner mig faktiskt lite gravid. Brösten ömmar mer än vanligt och har en konstig känsla i kroppen. Antingen är jag påväg att bli sjuk eller så kanske kanske....... Testar dock inte positivt på äl test i dag heller så det gör att jag får fötterna på jorden igen. Ska testa med gravtest i morgon. Dock BIM -1till 2 dagar.
    Jag testade på bim-2 och samma dag pos gravtest, dock svagt pos gravtest (som nu är superstarkt) Berätta sen hur det gick med gravtestet Lycka till!
  • Memmis1
    Joja skrev 2009-12-15 18:09:24 följande:
    Hej alla kloka människor. Finns det någon som varit gravid och testat negativt på äl test innan.

Alltså äl test kan ju ge utslag på graviditetshormonet men är det en regel. Kan de vara så att man inte får utslag på äl testet och ändå vara gravid?

Gissa va jag gjort precis och blev besviken på.....
    Tack för att du starta denna tråd! Nu fick ja lite hopp tillbaka!

Jag gjorde ett ÄL idag, för hoppades de skulle ge utslag på graviditet men de blev neg.
    Har misstänkt graviditet sedan 11/1 så hoppas hoppas verkligen!
    Har nämligen haft ömma bröst sedan dess i bland nästan riktigt ont i dom.
    Å Jag får säga som dig har en konstig känsla i kroppen så nästan säger rakt ut denna gången satt det!
    Har försökt i 19 mån Skäms

Hur har de gått för dig?
    Vill du följas åt?
    Håller tummarna för dig i alla fall {#emotions_dlg.flower}Glad

Svar på tråden Negativt äl-test Gravid?