• BimBim o Knorrans Mamma

Någon som har en fisher price digitalkamera????

Min son på 2,5 år älskar att ta kort. men våra kameror är lite väl dyra för att han ska få springa runt med dem själva.
    Så tänkte köpa en ny billigare åt honom i julklapp. Max 1000 kr.
    Finns ju en del. men så hittade jag denna.
    www.lekmer.se/leksaker/Babylek/Fisher-Price%2C_digitalkamera%2C_bl%E5

Det jag undrar över är ifall någon av er har den och om den är ok och tar ok bilder eller om de bara är skit?
    För isf köper jag hellre en vanlig till honom..

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-15 22:42
    Tetstar o länka igen... www.lekmer.se/leksaker/Babylek/Fisher-Price%2C_digitalkamera%2C_bl%E5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-15 22:42
    Skumt. Går ej länka....

• Svar på tråden Någon som har en fisher price digitalkamera????
  • höst

Är det den som är för barn med vad kan det vara 20 bilder som får plats?

Kompisen har sån till sina barn, den är kul och de gillar den och mina med.Våra barn är 3-9 år. Skärpan är ok.

höst skrev 2009-12-15 22:22:46 följande:
    Är det den som är för barn med vad kan det vara 20 bilder som får plats?Kompisen har sån till sina barn, den är kul och de gillar den och mina med.Våra barn är 3-9 år. Skärpan är ok.
    Länken funkar visst inte
    Ok. kanske är den.
    Finns i blått o rosa.
    Ok. Såg nu på en "översättning" att upplösningen blir ju bara 0,1 MP.. = Skit
    Vill ju gärna att det ska bli hyfsade bilder ändå.

Såhär står det om den.
    En riktig digitalkamera som lämpar sig för barn. Stora tydliga knappar och reglage som gör att man inte behöver läsa sig till någonting. Ladda ner bilderna till din dator för att redigera, skriva ut eller skicka till dina vänner.

Upplösning: 640*480 pixlar
    Inbyggd minneskapacitet 8MB (60 bilder)

SD-kortplats, kort ingår ej. Använd ej Highspeed SD eller kort med mer än 1GB.

Inbyggd blixt.

USB-sladd ingår. Ansluts till dator med Windows 2000/ME/XP/Vista eller MAC.

Drivs med 4 AA-batterier, ingår ej.
    Skärmen är 1.6 tum.
    Vristrem ingår.
  • Majsan70

Köp en vanlig kamera till billigare pris bara. Det har vi gjort till dottern i år. 5,2 MP och med minneskort som gör att det får plats hundratals bilder. Halva priset mot den du tänkt dig.

Har sökt digitalkameror både på elgiganten, netonnet och andra ställen menhittar ingen under 990kr iaf. Sen är det ju "roligare" för honom med en kul kamera med stora knappar o andra "barn finesser" på med tänkte jag.

• Majsan70

BimBim o Knorrans Mamma skrev 2009-12-16 16:10:40 följande:

Har sökt digitalkameror både på elgiganten, netonnet och andra ställen menhittar ingen under 990kr iaf. Sen är det ju "roligare" för honom med en kul kamera med stora knappar o andra "barn finesser" på med tänkte jag.
    Jag köpte dotterns på Mediamarkt för 499 spänn plus 100 spänn för minneskortet!
    Bra mycket mer kamera än den man får från fischer price.
    Majsan70 skrev 2009-12-16 17:01:07 följande:
    BimBim o Knorrans Mamma skrev 2009-12-16 16:10:40 följande: Jag köpte dotterns på Mediamarkt för 499 spänn plus 100 spänn för minneskortet! Bra mycket mer kamera än den man får från fischer price.
    Kollade där men hittade inga under 1000kr + att de är lite för avancerade för en 2 åring. Köpte tillslut en från v-tech kidizoom. Ingen kvalle på bilderna men han kan sätta på den själv och har tagit över 400 kort sen julafton Finns "clipart" effekter i med som han kan plocka fram själv och kan även filma med den. Finns spel i som han inte har provat än men det kommer. Jag är nöjd med den fkt. Han älskar den och tycker nog den är roligare än en vanlig
    Sen när han tröttnat på den så kan han få en ny bra kamera sen.
Svar på tråden Någon som har en fisher price digitalkamera????