• sunshiine

Parfym till killen

Har fastnat i parfym-djungeln och behöver råd om vilket som luktar godast...

står mellan Lacoste, Bruno banani och Diesel....vilken tycker ni är bäst?

killen är 25 år gammal...
    Armani luktar gott men passar mest isf mer åt en herre på 40-50 år

Bruno Banani - Magic Man
    Diesel -Only the brave
    Boss -Pure
    DKNY -
    Lacoste Challenge -
    Hugo Boss - Boss in motion
    Replay your fragrance -
    Beckham - Intimately night for men
    Armani- Code for men
    Jean Paul - Le male
    Burberry - The beat for men
    Davidoff - Cool water
    Ferrari - Black
    Yves saint Lauren - Body Kourus''
    Versace - Pour homme

• Svar på tråden Parfym till killen
  • Micke54

Diesel luktar ju kebab välj nån annan

• Micke54

Jag vet ju inte hur alla dom där luktar men diesel har jag alltid tyckt luktar skit. Köpte en flarra när jag gick i högstadiet då Fahrenheit var populär och inte ens då tyckte jag den luktade bra och det säger inte lite ;)
    Jag har precis köpt en CK Man, den luktar gott som fan tycker både jag och sambon

• Fruochmamma

Både maken och jag tycker de flesta Hugo Boss luktar riktigt gott!

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Adrastina

Jag är svag för Davidoffs - cool water samt Leu par kenzo eller hur det stavas...

• SVejsan

Problemet med parfym/eau de toilette är ju att doften inte är identisk på med det som du känner på doftprovspappret eller din hand. Utan doften beror på hur doftämnena reagerar med din killes doftämnen/hud.

Varit med om att när man givit bort doft som man tyckt luktat gott på andra/på doftprovspappret så luktar det inte alls lika gott på personen ifråga.

Armani "He" tycker jag är OK.
    För Vardagbruk tycker jag CK one funkar fortfarande , mer friskt vanlig .

Lite beror ju också på vad killen har för Image...

• sunshiine

oo tack för tipsen snälla ni jo på tal om diesel köpte förra året i födelsedags present till maken diesel fuel for life den luktade gott!

davidoffs har han redan den luktar gott den me.
    armani..jooh dom är goa dom me men kanske inte passande så till lite yngre ja vet inte...

ja va lite innan på den nya lacoste den var helt ok, men med tanken på att dom inte har lanserat parfymer på länge, så kom denna ut för ett tag sedan....är la någon tennis spelare som står bakom designen ir va d va...men vet inte den rekomenderade en kompis men njaaa....

får ta me mej kaffebönor å sniffa vidare bland parfymerna i butikerna...

• sunshiine

ok, joh han är mer mode inriktad ir som man säger....

ja va här i veckan å kikade på parfymer i olika butiker, tillslut kunde man inte känna igen någon utav lukterna trots spay på papper, sniffa emellan på kaffebönor, ut å ta frisk luft....
    så jag har me andra ord nästan tröttnat hahah men någon parfym måste d bli då han önskat sig det bland annat.. dom andra grejerna e redan köpta.

får helt enkelt be en manlig expedit kanske låna ut sig så jag kan spraya parfym å lukta istället för att spraya på pappers prover...spraya på mig själv blir nog lite misstänktsamt om jag ska hem o luktar herr-parfym...hmm...

• sunshiine

typ mån om utseendet, alltså typ som dom flesta killar, snygga kläder, fixa håret osv... fotbolls intresserad, tränar fotboll, tränar på gym....

• Adrastina
    sunshiine skrev 2009-12-16 10:00:45 följande:
    ok, joh han är mer mode inriktad ir som man säger....ja va här i veckan å kikade på parfymer i olika butiker, tillslut kunde man inte känna igen någon utav lukterna trots spay på papper, sniffa emellan på kaffebönor, ut å ta frisk luft....så jag har me andra ord nästan tröttnat hahah men någon parfym måste d bli då han önskat sig det bland annat.. dom andra grejerna e redan köpta.får helt enkelt be en manlig expedit kanske låna ut sig så jag kan spraya parfym å lukta istället för att spraya på pappers prover...spraya på mig själv blir nog lite misstänktsamt om jag ska hem o luktar herr-parfym...hmm...
    men parfymer luktar olika på alla människor... ett ex...Light blue, luktar underbart på min syster och en kompis, men på mej luktar den bränt! :S köpte den för jag visste ju hur den luktade på dem...men kom hem o använde den, efter en timma stank den! fick ge bort den...
  • Ogift Fru

Jag skulle säga ingen av de.

Van Gils - Basic Instinct = Fräscht och gott! Kan sniffa i timmar!

• sunshiine

fick förklarat av en kompis för några år sedan som jobbade på kicks att d va lite skillnad me på om man var mörk / ljus å anvädne parfym

nu låter d lite dumt men

ljusa passar mer som sommriga dofter, svaga dofter
    mörka passar mer i lite mörkare dofter, mystiska dofter

ja lite svårt att förklara men typ såå...

Svar på tråden Parfym till killen