• willson

syriansk kärlek

Hej,

Jag är nybliven ensam pappa på 38år.
    Jobbar på ett arbete där jag har börjat lära känna en underbar tjej. Det började med att vi träffades i rök rutan, och lunchade tillsammans. Nu har vi kyssts och våra barn har träffats ett par gånger. Jag hyser mycket känslor för henne, och hon vet vad jag känner för henne. Problemet är att hon är Syrian och är gift med en svensk kille som hon inte får skilja sig ifrån. Han måste ta ut skilsmässan. Hon säger att tiden får visa vad som händer.
    Hennes äktenskap känns inte som hon gillar riktigt, men hon kan inte göra så mycket åt saken. Vi träffas så ofta vi kan och pratar och myser och krams. Vad skall jag göra. Skall jag vänta på henne, och se om det blir någon skilsmässa ?
    Jag borde kanske ändå vara singel en stund. Har varit i förhållande dom sista 20 åren.

• Svar på tråden syriansk kärlek
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Ja, ärligt talat tror jag att du behöver vara singel en tid. Nu verkar det som att du kastar dig in i en ny relation som dessutom verkar vara omöjlig. Det kanske du gör för att du tycker det är jobbigt att vara ensam. Du skulle nog tjäna på att vara singel ett tag och sedan satsa på ett förhållande med någon som är ledig. Den kvinna du träffat är gift och kan inte skilja sig på eget initiativ. Hon kanske aldrig skiljer sig.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden syriansk kärlek