Hej Tualie,
Som det verkar har jag en hård tid framöver, jag vill inte minnas att min pubertet var lika jobbig men det verkar som om våra barn har det tuffare än vi hade det och det är inte allt för lång tid som gått sen jag var ung..är ju inte ens 30 än..men iaf..
Dottern som jag skrev om, hon har så många talanger och jag försöker uppmuntra det men jag når inte fram till henne. Jag ska ge ett exempel..häromdagen var vi och spelade minigolf, hon hade roligt det märktes och hon skuttade fram till nästa bana och var förväntansfull. Men så var det som om hon kom på sig själv och helt plötsligt la sig glädjen och lusten att spela. hon blev gnällig och retade systern.. Sen sitter hon här hemma och klagar: kan vi inte göra något det är inget roligt att bara sitta hemma.Jättekul att hitta på något när hon bara klagar men jag håller masken
Idag cyklade vi en sväng och sedan bowlade vi. Först var det jätteroligt och hon var så duktig. Det var som om hon glömde sig litegrann. Jag sa till henne att hon kanske hittat nåt som hon kan utveckla och föreslog att hon kanske skulle börja bowla till hösten så slog hon genast det ifrån sig. Jag kan inte förstå detta. Det verkar som om hon inte vill binda upp sig på någon syssla regelbundet.men ändå vill hon inte bara vara hemma. Mycket konstigt, det är så motsägelsefullt eftersom hon faktiskt klagar på sysslosöshet ganska ofta. Jag vet inte vad jag ska göra, för om jag inte hittar på något går hon bara här och skrotar och det är ingen meningsfull sysselsättning. Som mamma vill man ju uppmuntra ungarna att hitta sina hobbies och utveckla sig som person.