• LAV0LINA

När på julafton äter ni julmaten

Och med julmat menar jag det såkallade julbordet.
    {#lang_emotions_tomte}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-16 10:14
    Åh, nej.
    Kom på nu att vi gör ju olika. Vartannat år före, vartannat år efter...
    Nåja, rösta efter hur ni kommer göra detta år om det varierar för er också.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När på julafton äter ni julmaten
  • Me o Mike

Runt 11-12 brukar vi äta..

• Lattjo

Efter Kalle. Vi gör iordning julmaten medan ungarna kollar på Kalle. Vi går och kollar när det är våra favoriter :)

• October

Gröt och skinkmacka till lunch, pepparkakor och lussekatter strax innan Kalle, julklapparna därefter och sedan julbord vid 18-tiden. Pressat schema för att hinna med allt som man ska äta ;)

• Stårschan

Oftast blir det efter Kalle, men det beror lite på vem vi firar jul hos. Ibland har vi ätit innan Kalle också (på den tiden vi var hos fastrarna, som inte var intresserade av Kalle, utan tyckte att det var ett lämpligt tillfälle för dem att stöka undan maten och diska medan vi andra såg på TV.)

Ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar.
  • Mary Jo

Först äter vi julgröt o mackor på morgonen så man håller sig länge o sen ser vi kalle anka och efter det äter vi

• Me o Mike

Va?! Då missar ni ju karl-Bertil Johnssons jul!

October skrev 2009-12-16 10:15:15 följande:
    Gröt och skinkmacka till lunch, pepparkakor och lussekatter strax innan Kalle, julklapparna därefter och sedan julbord vid 18-tiden. Pressat schema för att hinna med allt som man ska äta ;)
  • Pentagram

Jag äter upp julmaten så snart resten av familjen är för distraherad för att hålla uppsikt över den...

• Cecese

Efter Kalle, det är lagom att äta vid 17 när Kalle slutar. Sen brukar tomten komma runt 18-19 nåt.

• April Mamma

Vi brukar äta runt 14-15 tiden...ingen som är så värst intresserad av Kalle längre...tv:n står på typ men ingen kollar....

• Miot

Vi äter innan kalle, på kvällen blir det tomtegröt och småplock.

Svar på tråden När på julafton äter ni julmaten