Irriterar du dig på folk som skaffar många barn?
Förklara gärna varför.
Förklara gärna varför.
nej det gör jag inte men man undrar bara hur de orka med (typ som de i familjen annorlunda som hade 10 eller 12 barn)
Definiera många! Jag har tre, det tycker inte jag är ¨många". Fem barn eller fler - det är många i mina ögon.
Det finns forskning (har jag hört från min vän som är barnpsykiater) som pekar på att det _statisktiskt sett_ går sämre för barn från familjer med fem barn eller fler. Varför kan man nog spekulera om i oändlighet.
nej det gör jag inte men jag fattar inte heller hur dom orkar. Var och en får ju skaffa så många den vill.
Absolut inte, var och en bestämmer själv.
Jag tänker mig att "många" är kanske 4-5 och fler, men jag ville lämna det lite öppet.
Nej. Upp till var och en.
Nej det gör jag inte. Har själv fyra men tycker inte att det är speciellt många.
Nej.
Men jag irriterar mig på att endel folk skaffar barn som de inte har råd att försörja, vare sig det är ett eller flera barn.
Irriterar mig, nej men visst kan jag undra vad som driver vissa människor att skaffa väldigt många barn. Och, om jag ska vara helt ärlig, hur kul det egentligen är för barnen.