Inlägg från: babyboom86 |Visa alla inlägg
  • babyboom86

20-25 årsåldern, första barnet vol.6

på torsdag morgon ska jag få mitt vul =) min bm tyckte det lät som en ofarlig liten blöldning,men förstod såklart min oro, hoppas verkligen att det lilla fröet vill stanna hos oss. Inge mer blödning nu iaf, så gott som inge ljusbrunt heller så hoppas att det är ett gott tecken.

• babyboom86

hej tjejer! söta ni är som tänker på mig!
    det har gått bra, en helt normal graviditet! =D sååååå skönt!
    han kunde inte se vart blödningen kommit ifrån men så fort han va inne å kände så kom det lite blod från livmodern så antagligen är det slemhinnorna. däremot såg han som en till bubbla en bit från lilla bönan. så det kan ha varit en tvillinggraviditet, men det fanns inget däri så den utvecklades aldrig. el så va bubblan en blodansamling, gick inte å säga säkert. huvudsaken att bebin mår bra, blev lite tillbakaflyttad oxå, så v8 nu. stämmer nog bra då symptomen skjutit i höjden senaste dagarna,hehe. blöder lite nu men det är nog för han va därinne å böka runt.

• babyboom86
    alem skrev 2010-01-15 23:11:13 följande:
    Baby: skönt att allt såg bra ut smul: du kan få maila över till mig Har fullt upp med en sjuk liten dotter här hemma jag, spenderat aftonen på akuten för fick nog nu och var tvungen att be någon leta reda på vart det är hon har så ont...Och visst hade hon ont, spräckt trumhinna på höger sida, täpta lufvägar och förkylning på gång.Så nu är det kåvepenin 5dagar för örat och ventoline för luftrören som gäller
    ja det va otroligt skönt. Är så jäkla trött nu bara, julia sover inte så bra på nätterna så man är ju som en zombie här hemma. förhoppningsvis släpper de lite om några veckor, går in i v9 imorn. va jobbigt för ayla, pluttan, ni har haft så mkt skit som hänt senaste tiden, hoppas det ordnar upp sig för er snart. skönt att hon fått medicin nu så hon snart piggnar på sig. kram till er!
  • babyboom86

då har man börjat blöda IGEN då, vafan, tredje gången nu....! aja, bara å hålla tummarna då..ska på inskrivning på torsdag å har ett inbokat läkarbesök då sen tidigare oxå kanske får göra ett vul då.

• babyboom86
    Lucia1987 skrev 2010-01-22 12:41:35 följande:
    Hej tjejer hoppas allt e bra med er...Själv har man inte haft tid alls att sittta framför datorn sen jag började jobba igen i onsdags )= Men ville skriva ett medd och kolla att alla har d bra.Baby: Hoppas att blödningen inte är något och att lilla pltten i magen har det bra.Smultron: Ja vill gärna ha ditt lösenord till din privata blogg =)Kramar
    det har gått bra, träffade en annan läkare igår å hon kunde konstatera att det va en tvilling, kanske tom en trilling, så det är därifrån blödnngarna kommer. Så det är bara att vänja sig vid att jag kmr blöda lite ett tag till, de jobbiga är att inte vet när de kmr....=/ förhoppningsvis stöter inte kroppen ut det heller eftersom jag ändå är gravid och hcg halten är såpass hög, men den tomma bubblan har fortsatt att växa så den är lika stor som bebisens. finns en liten risk i detta tidiga stadium att om kroppen skulle stöta ut den tomma blåsan att även fostret följer med...men runt v12 å efter så minskar såklart den risken, då fostret blir såpass stort ändå å den tomma bubblan kmr då att absorberas av kroppen.
    Så nu håller vi tummar å tår. kommer dröja innan man kan njuta av denna graviditet kan jag säga...men jag försöker..
  • babyboom86
    JoRi skrev 2010-01-23 09:34:25 följande:
    baby - skönt att få veta varför du blöder, tråkigt bara att den andra bebisen inte klarat sej. men skönt att en gjort det, hoppas den håller sej kvar i magen! men det gör den säkert, vilken vecka är du i nu?  MinEmPsi - hej hej! min son är 8 månader! 
    alem skrev 2010-01-23 09:15:28 följande:
    baby: skönt att allt såg bra ut. Låter ungefär så som min graviditet med Ayla det där... men skönt att en liten böna klarat sig iaf MinEmPsi: hej hej och välkomen!Min dotter blev 1 i december hon...
    ja det känns bra. Man får vara glad för de barn man får helt enkelt, men eftersom den aldrig utvecklades från början så känner jag mig inte ledsen heller. Går in i v.10 imorn, går både fort å inte,hehe, vill att veckorna ska gå till man börjar känna bebisen, samtidigt känns de som igår man plussade trots att de va flera veckor sen =)
    alem- va hände med "tvillingen" när du väntade ayla, kom det ut, låg kvar hela grav, lr absorberades av kroppen?
  • babyboom86
    MinEmPsi skrev 2010-01-24 14:25:53 följande:
    Tack så mycket! Hur länge ska/varit ni föressten vara mammaledig? Roligt och höra hur andra har det!
    min dotter börjar dagis i mars. satte henne från januari egentligen men det är sån kaos här i stockholms innerstad, de har jättesvårt med platser å kan inte hålla platsgarantin. Men då jag hade de på känn så har jag fixat med ett privatdagis. Gäller å ligga i själv om man ska få nåt gjort, kan inte lita på att kommunen fixar direkt. Så hon kmr gå 3 dgr i veckan max 6 tim/dag, tkr det räcker för en så liten.
    så jag ska passa på att plugga lite, 50% i 10 veckor, å försöka komma igång med lite träning så man inte är helt förslappad till nästa förlossning =)
  • babyboom86
    Alvine skrev 2010-01-28 09:24:39 följande:
    Hej tjejer!Har haft fullt upp nu sen innan jul när Celina fick svinkoppor... Hon hann vara frisk 1,5 vecka sen fick hon svinkoppor igen. Andra svängen in på barn i jakt på penicilin så förklarade läkaren för oss att man måste smörja såren också, så vi fick massor av salvor också. Det verkar ha hjälpt det har då inte kommit tillbaka! Men en vecka efter penicilinet så blev hon förklyld, men nu börjar hon bli bättre, i samma takt blir jag sämre ;) Får väl glädjas åt att vi inte är sjuka samtidigt iaf.Hur sover era små? Celina har hel knasig dygnsrytm nu... Hon somnar 21,30-22 och vaknar 4,00... Det blir inte mycket sömn för oss föräldrar... Har försökt få henne att sova mindre på dagen, men hon orkar inte vara vaken hela dan med bara en sovstund, det blir alltid två och så är hon vaken sent efter tuppluren på eftermiddan... :( Är det nån period alla barn har som går över? Eller är det bara hon som envisas med att inte sova på natten?Om 3 veckor blir min lilla gurka 1 år! Ska åka till huvudstaden nästa helg på konståkningstävling, och självklart shoppa lös :) Ska bli riktigt roligt att få åka nånstarns efter att ha varit instängd i lägenheten nästan 2 månader. Ska bli skönt att komma bort från mammarollen några dagar också. Det behövs ibland.
    va jobbigt med svinkoppor, skönt att det är bra nu!
    julia är oxå knepig att få å sova på kvällarna i perioder, hon kan stå å skrika i 2 timmar innan hon ger sig å lägger sig ner å sover. Tack å lov har det blivit mkt bättre. Men runt när de fyller 1 år kan det va lite knivigt bla med sömnen, tror att det har å göra med det sista stora utvecklingssprånget de gör under sitt första år, men det lägger sig så småningom. =)
  • babyboom86
    Alvine skrev 2010-01-28 10:00:55 följande:
    Jäkla utvecklingssprång :) Hoppas hon lär sig nått nytt nu då. Står helt stilla här fortfarande, sen hon lärde sig att sitta... Börjar bli långtråkigt, skulle inte ha nånting alls emot att hon började härja som nån galning. Hellre det än att bara sitta och läsa böcker dagarna i ända... Och sen när det står överallt var man läser att barnen börjar ställa sig upp och gå utmed möbler, hur ska våran dotter lära sig att ställa sig upp när hon inte ens kan krypa? På BVC blev dom också lite chockade att hon, som sköterskan själv sa "kryper hon inte? Inte ens ålar sig fram?!"
    alla barn är ju olika, vet inte när man ska börja bli "fundersam". Vad sa bvc tanten då?
Svar på tråden 20-25 årsåldern, första barnet vol.6