• FrancesBean

Skillnad på vänster/höger-lins?

Jag har samma synfel på båda ögonen. Allstå -1,25 i styrka på båda behöver jag. Måste jag då köpa en höger och en vänster förpackning? Räcker det inte med att köpa en utav dem och använda på vardera öga? Eller är det olika form eller nått?

Jag behöver nämligen linserna nu i 3 månader.... så fler behöver jag inte köpa egentligen :)

• Svar på tråden Skillnad på vänster/höger-lins?
  • CoolJen

Jag köper alltid bara ett paket, använder även bara en sida av linsburken, så sparar jag linsvätska

• susannemalmö

Samma form. Jag har endagslinser och tar båda från samma förpackning varje morgon.

• Lindreas

Nej, köp en förpackning du. :) Det är ingen skillnad i form, ögonen är likadana. Är det endagslinser?

• FrancesBean

Tack så mycket för svaren! :) Det är månadslinser!

Har varit hos optikern och testat ut.
    Grejen är den att jag är ny med linser och jag har väldigt torra ögon. Någon som har nå förslag på bra linser som jag kan föreslå för optikern att pröva ut på mig? jag fick ett par som hette Coopervision proclear som hon sa var det sista alternativet för mig. Men nåra bättre måste det väl finnas?

• Danitra

Jag har Synsams eget märke och det är månadslinser som jag har inne dygnet runt i över en månad utan att mina ögon reagerar alls. Och då har jag ändå haft problem med många andra linser.

• susannemalmö

Köp ögondroppar. Du kan börja med de lite mer oljiga som du tar en kvart innan du sätter i linserna på morgonen och innan du lägger dig på kvällen. Funkar inte det finns det såna du kan använda på dagen när du har linserna i.
    Det enda som har funkat för mig är dock endagslinser.

FrancesBean skrev 2009-12-16 21:39:38 följande:
    Tack så mycket för svaren! :) Det är månadslinser! Har varit hos optikern och testat ut. Grejen är den att jag är ny med linser och jag har väldigt torra ögon. Någon som har nå förslag på bra linser som jag kan föreslå för optikern att pröva ut på mig? jag fick ett par som hette Coopervision proclear som hon sa var det sista alternativet för mig. Men nåra bättre måste det väl finnas?
  • Lindreas

Jag använder endagslinser, så jag är inte så bra på månadslinser... Jag använder focus dailies, de som är för torra ögon. Men det är skit med torra ögon!

• FrancesBean
    susannemalmö skrev 2009-12-16 21:42:35 följande:
    Köp ögondroppar. Du kan börja med de lite mer oljiga som du tar en kvart innan du sätter i linserna på morgonen och innan du lägger dig på kvällen. Funkar inte det finns det såna du kan använda på dagen när du har linserna i. Det enda som har funkat för mig är dock endagslinser.
    Åh! Vad är det för ögondroppar jag ska leta efter? Kankse finns på nätet :)
  • susannemalmö

Jag är ledsen men jag kommer inte ihåg ved de heter. Köpte dem hos optikern och man skulle som sagt inte ta dem när man hade linserna i . Det var ingen vanlig förpackning utan mer som en spruta, man höll två fingrar vid pipen och tryckte med tummen längst upp så att det bara kom en droppe i taget. Hmm, urkass beskrivning, jag vet.

FrancesBean skrev 2009-12-16 21:48:05 följande:
    Åh! Vad är det för ögondroppar jag ska leta efter? Kankse finns på nätet :)
Svar på tråden Skillnad på vänster/höger-lins?