• Danitra

Du som har linser!

Jag blev lite nyfiken på vilka olika linstyper folk har.

Välj det alternativ som ligger närmast, om du har linserna i dygnet runt i två veckor så tar du ändå dygnetruntlinser t ex.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som har linser!
  • Tutilure

Jag kommer att ha månadslinser (har provat ut och beställt, men inte börja använda regelbundet ännu), egentligen ville jag ha endagslinser. Tyvärr funkade inte det med mitt synfel, jag har astigmatism och det fanns inga i rätt styrka.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Danitra
    Tutilure skrev 2009-12-16 21:47:59 följande:
    Jag kommer att ha månadslinser (har provat ut och beställt, men inte börja använda regelbundet ännu), egentligen ville jag ha endagslinser. Tyvärr funkade inte det med mitt synfel, jag har astigmatism och det fanns inga i rätt styrka.
    Jobbigt! Den där astigmatismen kan ställa till det en hel del!
  • Soul

Har testat alla varianter och fastnade till slut för endagslinser. Enkelt och hygieniskt. Slipper vätskor och pill, bara att slänga på kvällen för att sätta in nya på morgonen. Känns dessutom fräscht med nya linser varje dag. Dygnet-runt fungerade inte alls för mig. De blev superskitiga på bara några dagar.

• Danitra
    Soul skrev 2009-12-16 21:57:47 följande:
    Har testat alla varianter och fastnade till slut för endagslinser. Enkelt och hygieniskt. Slipper vätskor och pill, bara att slänga på kvällen för att sätta in nya på morgonen. Känns dessutom fräscht med nya linser varje dag. Dygnet-runt fungerade inte alls för mig. De blev superskitiga på bara några dagar.
    Vad tråkigt!
    Mina funkar fantastiskt bra, jag tänker inte ens på mitt synfel längre. Det är först efter en dryg månad som dom börjar skava lite och jag kommer ihåg att det är dags att byta.
  • psychocandy

Jag har dygnet runt-linser och är jättenöjd, som du säger Danitrass så tänker jag inte heller på mitt synfel längre. När jag plockar ut dem så är de inte smutsiga alls, däremot känns de lite "stela" och det är så jag kommer på att byta dem.

• Tranquility

Jag har Acuvue Oasys, går att antingen använda dygnet runt i en vecka eller ta ut dem varje kväll så kan man ha dem i två veckor.
    De är så bekväma så jag glömmer alltid att ta ut dem, det blir nästan alltid att jag byter efter en vecka :)

• vindil

Månadslinser, som man kan ha i dygnet runt. Sover med dem ibland men har för vana att ta ur dem.

• Ciliaja

Månadslinser passar mig bäst, känns jobbigt med för många förpackningar och ännu jobiigare att slänag ett par efter bara en dag. haha

• CharmingGirl

Jag måste bara få fråga: är det dyrt med dygnetrunt-linser?
    Kan man ha det vid alla synfel? Jag är närsynt på båda ögonen och har ett brytningsfel på ett av ögonen...

• Danitra
    CharmingGirl skrev 2009-12-16 22:25:12 följande:
    Jag måste bara få fråga: är det dyrt med dygnetrunt-linser? Kan man ha det vid alla synfel? Jag är närsynt på båda ögonen och har ett brytningsfel på ett av ögonen...
    Jag vet inte vad dom kostar faktiskt.
    Tyvärr kostar ju linser alltid mer om dom ska korrigera brytningsfel, jag vet inte om det finns dygnetruntlinser som gör det. Men kolla med din optiker.
Svar på tråden Du som har linser!