Matolja i ersättningen?????
Hejsan
undrar om man kan blanda i lite matolja i ersättningen för hård mage?
Min pojke som är 1 vecka gammal försöker bajsa, men de går inte så bra......
Hejsan
undrar om man kan blanda i lite matolja i ersättningen för hård mage?
Min pojke som är 1 vecka gammal försöker bajsa, men de går inte så bra......
puffar
japp...
rapsolja är bra...eller messmör får oxå fart på magen!!
Messmör hade jag i när min tjej va bebis. Funkade!
jummie:tusen tack *L* måste de vara rapsolja?
En sak som skall fungera om de har svårt att ta i är att ta en tops med matolja och stoppa in i stjärten. Precis som när man tar febern. Bara precis innanför och snurra den lite.
Skippa messmöret till en så liten kör rapsolja..
går majs olja bra?
Alla olika typer av matoljor gor bra, Majs, raps, oliv...
Här har vi oxå en som är väldigt hård i magen av ersättningen.. hur mycket olja ska det vara?
Tyra äter ca 100ml/gång.... 1-2 droppar eller?
Hej igen alla....
Har pratat med Barn akuten nu o det är inte bra att hälla i olja.....
prova kokt vatten bara någon tsk, d funkar kanon för oss man får prova sig fram barnet behöver bara vatten varannan dag d märker ni snart..
Kadorran: Gav dom nåt förslag på vad man kan göra ist? Alltid bra att ha några knep i bakfickan!
Hoppas lillkillen lyckats bajsa nu iaf!!
Vi hade samma problem med våran lilla Jack som idag är 6 månader, på BVC fick vi rådet att inte använda olja och inte heller messmör när dom är så små.
Vid akuta behov skulle vi ge honom microlax - vilket vi gjorde och det fungerade jättebra, sen fick vi rådet att kontinuerligt ge honom lactulos varje dag så att han inte skulle bli förstoppad - det har vi kört med varje dag sedan v. 2 och det har inte varit några problem hittils Kanske kan vara ett tips för er !? Lycka till och hoppas att den lille får bajja snart.
kadorran: sa de varför?
Hej!
Har haft samma problem med min dotter. Fick tips av BVC att ha lite olja i ersättningen, men det hjälpte inte alls.
Vet inte vilken ersättning du ger, men jag bytte från Baby Semp till NAN. Nu är hon inte hård i magen längre, så det funkade för oss.
Annars vet jag många som använt Lactolus, finns att köpa på apoteket receptfritt.
Lycka till.
Milos doktor gav ordination på laktolos 1 ml 3 ggr per dag.