• Kadorran

Matolja i ersättningen?????

Hejsan

undrar om man kan blanda i lite matolja i ersättningen för hård mage?
    Min pojke som är 1 vecka gammal försöker bajsa, men de går inte så bra......

• Svar på tråden Matolja i ersättningen?????
  • jummie

japp...
    rapsolja är bra...eller messmör får oxå fart på magen!!

• Skusan

Messmör hade jag i när min tjej va bebis. Funkade!

• Kadorran

jummie:tusen tack *L* måste de vara rapsolja?

• Henrik28

En sak som skall fungera om de har svårt att ta i är att ta en tops med matolja och stoppa in i stjärten. Precis som när man tar febern. Bara precis innanför och snurra den lite.

• homun culus

Alla olika typer av matoljor gor bra, Majs, raps, oliv...

• Trulls

Här har vi oxå en som är väldigt hård i magen av ersättningen.. hur mycket olja ska det vara?
    Tyra äter ca 100ml/gång.... 1-2 droppar eller?

• Kadorran

Hej igen alla....

Har pratat med Barn akuten nu o det är inte bra att hälla i olja.....

• Dalagirl

prova kokt vatten bara någon tsk, d funkar kanon för oss man får prova sig fram barnet behöver bara vatten varannan dag d märker ni snart..

• Skusan

Kadorran: Gav dom nåt förslag på vad man kan göra ist? Alltid bra att ha några knep i bakfickan!
    Hoppas lillkillen lyckats bajsa nu iaf!!

• Dalle

Vi hade samma problem med våran lilla Jack som idag är 6 månader, på BVC fick vi rådet att inte använda olja och inte heller messmör när dom är så små.
    Vid akuta behov skulle vi ge honom microlax - vilket vi gjorde och det fungerade jättebra, sen fick vi rådet att kontinuerligt ge honom lactulos varje dag så att han inte skulle bli förstoppad - det har vi kört med varje dag sedan v. 2 och det har inte varit några problem hittils Kanske kan vara ett tips för er !? Lycka till och hoppas att den lille får bajja snart.

• Göteborgstjej

kadorran: sa de varför?

• Trolle

Hej!

Har haft samma problem med min dotter. Fick tips av BVC att ha lite olja i ersättningen, men det hjälpte inte alls.

Vet inte vilken ersättning du ger, men jag bytte från Baby Semp till NAN. Nu är hon inte hård i magen längre, så det funkade för oss.

Annars vet jag många som använt Lactolus, finns att köpa på apoteket receptfritt.

Lycka till.

• Mi Ni Mi

Milos doktor gav ordination på laktolos 1 ml 3 ggr per dag.

Svar på tråden Matolja i ersättningen?????