• tomte

batteridriven babygunga???

Jag har en son på 3 månader som älskar att gungas i babybjörn babysitter. Han kräver dock att man gungar honom konstant och inte för långsamt, och han somnar varje gång...

Det gör att jag kan känna mig ganska bunden istället för att hinna med hushållssysslor mm.
    Jag såg en annons för batteridriven babygunga och undrar om nån av er har erfarenhet av en sådan och vad ni tycker, och framförallt vad tycker bebisarna.

Ha det bra!

Sara

• Svar på tråden batteridriven babygunga???
  • Missy

Vi fick låna en sån gunga. Och när dottern var runt 6 veckor började vi använda den, och det var urbra då. Det var enda stället som hon höll sig lugn utan att någon höll henne. Hon somnade ofta i den. Men nu har jag inte använt den på rätt länge, dottern är nu 3 mån och två veckor. Hon skrek några gånger när jag försökte sätta henne i gungan, så jag slutade helt enkelt att sätta henne i gungan, och nu kan jag lägga ifrån mig henne utan att hon vaknar. Så jag kan inte säga att hon gillar den nu, men tidigare var gungan det absolut bästa sak vi hade åt henne. Det var min räddning, för jag fick ingenting gjort här hemma.

• Nirnaeth

Vi köpte en sån, som både gungar framåt, och i sidleds.
    Sonen blev bara lugn om man gungade honom i babyskyddet, så därför tänkte vi att en elgunga vore perfekt.
    Tyvärr hade han redan blivit bortskämd med gungandet, eftersom vi gungade åt alla möjliga håll, samt vibrerade stolen samtidigt. Så när vi satte honom i elgungan tyckte han mest att den var skittråkig.
    Han kan dock sitta i den i ca 10 minuter, om han var på bra humör när man satte ner honom där.
    Vi har en sån, med en mobil hängandes ovanför, och ett litet akvarium som skiftar färg. Sen spelar den en massa olika låtar, eller bakgrundsljud om man vill det.
    har en bild på den i galleriet.

• uitrix

Vår fungerade jättebra. HAn till och med somnade i den ett par gånger.

• tea79

Har oxå en sån... Den e SUPER! Kevin älskar att sitta i den.. helst framför tv:n oxå... Somnar gör han lätt i den oxå...

• Lindus77

Vår Leo älskade den.... det var det enda sättet att få han o somna när han va mindre. Vi använde den tills han var sisådär 5 mån.

• papayan

Tilde har en gunga som är jättebra tycker jag. Den spelar musik och kan gunga i sex olika hastigheter Link a doos tror jag den heter, från Fisher price. Den har blivit roligare och roligare ju äldre hon blivit, hon är fyra månader nu. (fast jag tror inte att den är så bra för helt nyfödda, fast det står att man kan använda dom redan då)

• papayan

P.s det finns en bild på gungan i mitt galleri.

• såsen

Vi hade en sådan till våran sigrid för hon hade kolik och mitt tips till dig....KÖP en sådan gunga du kommer aldrig att ångra de ....... Min sigrid älskar sin gunga och hon kunde till och med somna iden....
    Är en så super bar sak ....

Jag har aldrig ångrat att vi köpte den till henne

Svar på tråden batteridriven babygunga???