• Anoke

    Septembertråden 2006 del 19

    Jaså här håller ni hus!! Jag tyckte väl att det var lite skumt att ingen skrev nåt i andra tråden men tänkte att ni kanske julstökar eller nåt

    Malounis - Håller tummarna att du ska få jobbet och att du får ordning på kyl och frys.

    Fördelen med att bo i nybyggt är att alla fönster och väggar är bra isolerade så vi fryser inte. Sen är jag ju som en kamin ändå just nu så frusen är det minsta jag är. Fast det var jäkligt kallt ute idag, vi har visst 15 minus Har just nattat Elsa lite försenat. Är helt sänkt ikväll och har ont som fan i fogarna. Småsprang både till pendeln och t-banan idag, får nog lägga av med sånt om jag ska kunna gå sen.

    Var håller Fåret hus?

  • Anoke

    Nino - Det gör inget, det är ju inte så svårt att hitta nya tråden bara man fattar att den gamla gått ut

    Emelle - Hur många barn har ni ihop egentligen?? Trist att jobba julafton fast bättre att göra det när ni ändå inte har barnen

    Julmusten - Hoppas Finn kryar på sig!

    Vi har åkt runt till alla "utlämningsställen" idag för att hämta grejer vi beställt till jul bla. Ett annorlunda sätt att julhandla på Men skönt att det bara tog ca 1 timme. Sen har vi varit ute och åkt kälke med Elsa. Eller jag tittade bara på eftersom jag knappt kunnat gå idag, men Elsa var nöjd iaf. Och så har vi slagit in lite julklappar till syskonbarnen. Ikväll får vi ta Elsas. Skönt med en nästan hemma-dag då vi iaf kunnat styra vad vi velat göra.

  • Anoke

    Vad roligt att det funkar så bra Emelle Mina svärföräldrar har ju två barn var plus min man ihop så de är också 5 barn. Det är trevligt bara det att det är världens projekt när alla ska samlas för bara den enklaste familjemiddag blir ju typ 20 personer

    Nu har vi julstädat hela lägenheten och ska klä granen i eftermiddag. Måste sitta ner ett tag bara så att jag kan röra mig även till kvällen.... Lite pulkaåkning ska vi också ta oss tid till. Det snöar helt hysteriskt här

  • Anoke

    Åh, så mysigt det låter Julmusten! Vi såg idag på DN.se tror jag det var maken hittade där en översnöad NYC-taxi var fotograferad Längtade genast tillbaka till när det var snökaos när vi var där och vi var ute och pulsade i Central Park Fast vi har grymt mkt snö här med just nu, det blev en liten tur i pulkabacken idag med. Hoppas det håller i sig över jul!

    Blev så förvånad ikväll när Elsa inte ville äta nån pizza som vi bakat och ville sitta i knät hos mig som hon nästan aldrig vill. Sen tyckte jag hon kändes lite varm så vi tog tempen och då hade hon 38.7 grader. Fattar inte var det kom ifrån, hon har ju varit helpigg hela dagen. Så jag blir väl hemma med henne i morgon. Kan ju alltid passa på att göra julskinkan om det inte blir kräkkalas eller nåt annat....

  • Anoke

    Hej hej! Har vabbat hela dagen. Elsa har legat på runt 38 grader hela dagen och vill inte äta nåt vidare men hon verkar ganska så pigg ändå. Själv har jag passat på att fixa julskinkan och lite hemgjord müsli men man blir snabbt uttråkad av att vabba måste jag säga.

    Av oss får Elsa ett magnetpussel (lite som en klippdocka) från Jabadabado, en badbalja med tillbehör till dockan, en bok, silvriga paljettskor till julklänningen och vardagsrumsmöbler till dockskåpet. Sen vet jag att hon får nån Hello Kitty-klänning och mystofflor av sin faster, nåt dataspel, kaffebryggare och vad det nu var mer från farmor och farfar och sen håller min mamma på att sy utklädningskläder och dockkläder och sen vet jag inte riktigt om de hittat på nåt mer. Och så blir det väl några julklappar från moster, morbror och ytterligare en faster också så det räcker absolut. Därför har vi inte köpt så många/dyra julklappar heller, det blir så mycket paket ändå.

    Lia - Hur gammal är Ida nu? Hon bryr sig säkert inte om Stella får fler paket, jag tycker att det verkar som att de tröttnar på att öppna efter 2 grejer ändå.

  • Anoke
    lia76 skrev 2009-12-21 16:43:22 följande:
    Anoke: Hon är bara 15 månader Men jag själv tycker det känns lite orättvist att storasyster ska få mer lol
    Jo, men tids nog kommer de båda att kosta multum med pengar så då kan man ju passa på att spara lite slantar när de ändå inte bryr sig
  • Anoke

    Nä, jag brukar inte heller bry mig vad släkten tänker köpa men de har utan att vi "begärt" det skickat mail och ringt och talat om Eller egentligen inte släkten utan det är svärmor som är lite kontrollfreak som styr upp det hela

  • Anoke

    Jo, det är ju käckt men jag tycker det är på gränsen när svärmor säger åt oss att skicka önskelistor till henne så att hon kan dela ut till fastrarna för att det inte ska bli samma (gäller även oss alla när det är födelsedagar osv). Jag vet att hon bara menar väl men jag blir ändå irriterad över att hon sitter som nån slags presentdiktator som att resten av familjen inte kan sköta det själva.

  • Anoke

    Tack Eio Måste erkänna att det var bra med en dags vabbande då jag bara varit inne och inte sprungit runt särskilt mycket. Jag trodde inte det spelade så stor roll om jag var hemma eller på jobbet för jag har lika ont hela tiden men nu förstår jag ju att vi flänger för mkt på helgerna också. Ska vila upp mig i julhelgen. Jobbar ju egentligen denna vecka men nu blir det vab i morgon igen och så jobbar jag onsdag. Sen jobbar jag nån dag nästa vecka också men annars blir det ju lite lugnare

Svar på tråden Septembertråden 2006 del 19