• Anonym (klant)

Tjack/pissprov

Tabbade mig och drog en lina (ordentlig) tjack i fredags runt 00-tiden. Ska ta pissprov i morgon. Finns det nån risk att det syns? Vet att det inte sitter i länge men är orolig ändå såklart då det skulle få stora konsekvenser om pissprovet visade positivt. Innan det var det 2 veckor sen jag tog om det har ngn betydelse.

• Svar på tråden Tjack/pissprov
  • Anonym (klant)

Tack för svar En till fråga då om du har lust att svara? Om man tar tjack t.ex när man går ut en fredag och drar till kanske 03 på natten kan man då pissa rent på måndag eftermiddag? Eller är det för tight? Bara undrar om jag nu skulle vilja parta till det lite extra nån helg

INGA MORALKAKOR tack...

• DreamBitch

Anonym (klant) skrev 2009-12-17 03:41:36 följande:

Tack för svar En till fråga då om du har lust att svara? Om man tar tjack t.ex när man går ut en fredag och drar till kanske 03 på natten kan man då pissa rent på måndag eftermiddag? Eller är det för tight? Bara undrar om jag nu skulle vilja parta till det lite extra nån helg INGA MORALKAKOR tack...
    Nej, det är inte särskilt troligt. Det kan bli väldigt tight.
    Och nej, jag kommer inte med några moralkakor. Det är ditt liv och dina beslut. :)
  • Anonym (klant)

Tack igen! Då vet jag och tänker inte chansa!
    Får hålla mig till alkohol då istället, hehe...

• DreamBitch

Anonym (klant) skrev 2009-12-17 03:48:17 följande:

Tack igen! Då vet jag och tänker inte chansa! Får hålla mig till alkohol då istället, hehe...
    Låter som en sund idé. :)
  • Veritas odium paret

Mellan tummen och peckfingret.
    2-3 dygn syns det

• Anonym (klant)

Det visade negativt *puuhhh* MEN de vill även ha ett blodprov om någon vecka så nu sket jag ju på mig lite grann... Så 2 frågor till om någon som vet (inte gissar/tror/tycker tack) kan svara?

1) Hur länge sitter det i blodet? Har även rökt hasch och gräs vid några tillfällen, nu var det 1 månad sen, och det brukar väl sitta i ett bra tag i blodet om jag inte minns fel? Och hur länge syns amfetamin i blodet? Om det syns kan de då se att det faktiskt var ett bra tag sen? (ok blev många frågor i en, hoppas ni ursäktar detta)

2) Har en vän som sa till mig förut att de inte kan kräva blodprov hur som helst, förklaringen var typ att det var ett ingrepp på kroppen. Stämmer detta eller kan nån tala om hur det ligger till?

Ser ju inte så bra ut heller om jag vägrar blodprov, de kan ju ta det som ett positvit test då kanske? Men jag vill ju inte heller låta de göra nåt som de inte får.

Snälla snälla, någon kunnig inom ämnet som kan ge mig riktiga svar? T.ex "DreamBitch", vet du?

känns som om jag skitit i det blå skåpet REJÄLT nu

• Anonym (dah)

Anonym (klant) skrev 2009-12-17 15:16:11 följande:

Det visade negativt *puuhhh* MEN de vill även ha ett blodprov om någon vecka så nu sket jag ju på mig lite grann... Så 2 frågor till om någon som vet (inte gissar/tror/tycker tack) kan svara? 1) Hur länge sitter det i blodet? Har även rökt hasch och gräs vid några tillfällen, nu var det 1 månad sen, och det brukar väl sitta i ett bra tag i blodet om jag inte minns fel? Och hur länge syns amfetamin i blodet? Om det syns kan de då se att det faktiskt var ett bra tag sen? (ok blev många frågor i en, hoppas ni ursäktar detta)2) Har en vän som sa till mig förut att de inte kan kräva blodprov hur som helst, förklaringen var typ att det var ett ingrepp på kroppen. Stämmer detta eller kan nån tala om hur det ligger till?Ser ju inte så bra ut heller om jag vägrar blodprov, de kan ju ta det som ett positvit test då kanske? Men jag vill ju inte heller låta de göra nåt som de inte får.Snälla snälla, någon kunnig inom ämnet som kan ge mig riktiga svar? T.ex "DreamBitch", vet du?känns som om jag skitit i det blå skåpet REJÄLT nu
    Cannabis går ur blodet mycket fortare än det går ur urinet iaf. Runt 3-5 dygn för piss och ca 1-2 dygn i blodet. Tjack borde väl vara liknande?
  • Vill inte ha barn

Svaren finns på Flashback, TS. ;)

• Anonym (undersköterska)

Anonym (klant) skrev 2009-12-17 15:16:11 följande:

Det visade negativt *puuhhh* MEN de vill även ha ett blodprov om någon vecka så nu sket jag ju på mig lite grann... Så 2 frågor till om någon som vet (inte gissar/tror/tycker tack) kan svara? 1) Hur länge sitter det i blodet? Har även rökt hasch och gräs vid några tillfällen, nu var det 1 månad sen, och det brukar väl sitta i ett bra tag i blodet om jag inte minns fel? Och hur länge syns amfetamin i blodet? Om det syns kan de då se att det faktiskt var ett bra tag sen? (ok blev många frågor i en, hoppas ni ursäktar detta) 2) Har en vän som sa till mig förut att de inte kan kräva blodprov hur som helst, förklaringen var typ att det var ett ingrepp på kroppen. Stämmer detta eller kan nån tala om hur det ligger till? Ser ju inte så bra ut heller om jag vägrar blodprov, de kan ju ta det som ett positvit test då kanske? Men jag vill ju inte heller låta de göra nåt som de inte får. Snälla snälla, någon kunnig inom ämnet som kan ge mig riktiga svar? T.ex "DreamBitch", vet du? känns som om jag skitit i det blå skåpet REJÄLT nu
    Jag kan försöka hjälpa dig med svar på frågorna så gott jag kan.
    1. Amfetamin sitter kvar i kroppen (blodet och piss) ca 2-3 dygn. Men man kan ju aldrig vara säker på att det BARA är amfetamin, kan finnas spår av metamfetamin i och då är det 7 dygn som gäller.
    2. Hasch/Cannabis =THC. Kan vid regelbunden användning finnas kvar i fettvävnaderna i upp till 3 månader. Om du rökte för 1 månad sen, finns det en risk att det syns fortfarande. Man kan be dom skicka in urinet till extra djup analys, för att se hur höga THC värdena är, på det viset får dom uppfattning om ca. tidpunkt du senast rökte, då värdena brukar vara ganska höga om man t.ex rökt igår osv. Men en analys hjälper knappast dig om dom absolut inte har en aning om att du ens rökte för 1 månad sedan. (Man har som patient rätt att kräva att proverna skickas in för analys.)
    3. Frågan är egentligen VARFÖR dom vill ta blodprov. Det är svårt för mig att veta också vad dom har rätt till och inte, eftersom det inte framgått av vilken anledning du gör provtagningarna. Det kan hända att blodprovet är för att se levervärden, och se till så att den inte är skadad. Ett drogtest genom blodprov är ganska dyrt att genomföra, och det gör man oftast inte, om man inte har väldigt stor anledning. Men du har även rätt att få veta av vilken anledning dom vill göra blodprov. Är det av anledningen att dom misstror dig, så kan du istället be dom skicka in urinet på analys. Räcker det inte med att du pissar i en burk åt dom, så får dom i såfall begära blodprover för alla provtagningar skulle jag tycka, speciellt om det handlar om misstro mot dig från deras sida.

Hoppas mina svar var till någon hjälp.

(Jag har varit med i svängarna och vet detta av den anledningen, samt är undersköterska och kan referera min kunskap till utbildningen.)
Svar på tråden Tjack/pissprov