Inlägg från: Lingling11 |Visa alla inlägg
  • Lingling11

36 fucking minusgrader i Lappland.

Haha, hört talats om täckbyxor och täckjacka? Det brukar funka då det är så kallt ute, nog för att långkalsonger fungerar om man inte skall gå nån längre bit. Och har man motorvärmare i bilen är det inga som helst problem att ta sig till jobbet, däremot kan det skita sig om man glömt det.

Sedan som några kommit in på, det är skillnad på kyla och kyla. I inlandet (som jag i grunden kommer ifrån) är det inga som helst problem att vara ute när det är upp mot -30, börja det närma sig -40 kan det bli lite väl kallt för att man ska orka gå utomhus om man absolut inte måste. Däremot om man är vid kusten där det är högre luftfuktighet så kan det räcka med -15 för att man ska frysa som om det vore -40 i inlandet, speciellt om det blåser.

• Lingling11
    Eisa skrev 2009-12-17 21:14:30 följande:
    Ja jag bor ju vid kusten och det blåser JÄMT! Det är så olidligt kallt bara det är 5 minus.Jag fryser inte där jag har kläder eftersom jag har kläder där, men jag fryser om KINDERNA!!!! Man kan inte täcka exakt hela ansiktet.
    Jo, bor själv också vid kusten och är glad att det inte blåste idag då vi hade -15.

Man kan visst täcka hela ansiktet, finns "rånarluvor" som bara har två hål för ögonen, eller så kan du försöka starta ett vinter-burka-mode med halsduk uppdragen för halva ansiktet och mössan nerdragen så knappt bara ögonen syns. Skulle du frysa om ögonen så finns skidglasögon, så allt går lösa även om det kanske inte är på det snyggaste sättet :p
Svar på tråden 36 fucking minusgrader i Lappland.