Hur många cm har era bebisar växt per månad??
Hur många cm har era bebisar växt per månad? är det en jämn kurva eller går tillväxten lite "upp o ner"? Har en 7 mån på 66 cm, är det kort?
Hur många cm har era bebisar växt per månad? är det en jämn kurva eller går tillväxten lite "upp o ner"? Har en 7 mån på 66 cm, är det kort?
William var 53 cm när han föddes, nu vid 5 mån är han 72 cm.
vet inte hur kurvan ser ut, den finns hos bvc. :)
men när de föddes var de 51 respektive 52 cm långa och vid 1-årskontrollen var de 80 cm långa. i snitt blir det 2,4 respektive 2,3 cm i månaden.
när yngsta dottern var 6.5 mån så var hon 69,5 cm lång. När hon var 8mån var hon 72 cm lång.
Det var lite olika... någon månad hade hon vuxit kanske 1 cm bara och några månader tagit ett skutt på 3-4 cm. Men hon var 52 cm när hon föddes och när hon var 12 mån så var hon 72 cm. Så 20 cm på ett år.. Drygt 1,5 cm i månaden om man tar en genomsnitt
Jag har som sagt en bebis på 7 mån som är 66 cm. Har växt lite ojämnt med ibland en halv cm på en månad o ibland 2-3 cm.. senaste mätningen var det lite mer än 2 cm på en månad.. men BVC har börjat tjata om längden o att den borde vara lite längre... jag undrar varför? Han har totalt sett växt 18 cm på dessa 7 månader o jag tycker inte det verkar lite... Är dessutom en mycket pigg o glad liten krabat som utvecklas som han ska..
Jag tycker också att andras bebisar verkar växa lite ojämnt, mer ibland o mindre ibland... Vi är normallånga föräldrar (jag nån cm under genomsnittet).
Men som sagt så har BVC börjat fundera o det klart man blir orolig... fattar inte hur mkt man måste växa/månad för att det ska duga?
väldigt upp och ner är det.. Det var ganska jämnt men plötsligt så hade han på ca 2 veckor blivit 3 cm längre. så då gick det väldigt upp.. . Men vikten är dålig..
lillen är nu 1 år..