• myrstacken

Har ni städare som kommer hem till er?

Har ni städare som kommer hem till er? Håller på att göra en enkät om det här ämnet.

Isåfall undrar jag hur ofta och hur mycket betalar niper timme och är det svart betalning eller vitt?

Trivs ni bra att ha städare?

• Svar på tråden Har ni städare som kommer hem till er?
  • Blå Flygare

Det finns nog bättre sätt att göra undersökningar än i ett öppet forum. Tror inte de som har svart hjälp svarar här Eller söker du bara lite underlag för hur du ska utforma undersökningen?

Vi har inte städhjälp, men ska skaffa. Eftersom vi använt upp ROT till renovering av huset i år så blir det från nästa år. Kostnaden svart och vitt med ROT blir den samma vad vi fått veta.

• paola

menar du att rot avdraget gäller även för hemhjälp??

Blå Flygare skrev 2009-12-17 12:02:50 följande:
    Det finns nog bättre sätt att göra undersökningar än i ett öppet forum. Tror inte de som har svart hjälp svarar här Eller söker du bara lite underlag för hur du ska utforma undersökningen? Vi har inte städhjälp, men ska skaffa. Eftersom vi använt upp ROT till renovering av huset i år så blir det från nästa år. Kostnaden svart och vitt med ROT blir den samma vad vi fått veta.
  • gedansk

hej

Ja, och självklart betalar vi vitt. Det är värt varje kr för att jag och min man slipper bråka och så jobbar vi ganska många timmar i vårat företag.

• krut34

Nej, det har vi inte. Har heller inga planer på att skaffa.

• Blå Flygare
    paola skrev 2009-12-17 13:58:22 följande:
    menar du att rot avdraget gäller även för hemhjälp?? Blå Flygare skrev 2009-12-17 12:02:50 följande:
    Ja. Detaljerna kan jag dock inte.
  • Mandarina

Skulle aldrig falla mig in att skaffa städhjälp. Varför ska andra göra skitjobbet? Tycker det ingår i livet att göra det som är mindre roligt. Har man inte tid och arbetar för mycket, ja då tycker jag man har planerat och prioriterat fel här i livet.

• FamMel

Vi har städare tre timmar varannan vecka. Det kostar oss 1100 kr efter ROT avdraget. Värt varenda krona

• OSK

Vi har städhjälp och det är guldvärt! Vi känner att det är livskvalitet att kunna ägna sin tid åt barnen istället för att jaga dammråttor och skura toaletter!

ROT-avdraget är jättesmidigt, du behöver bara betala in summan som ska betalas efter avdraget till städfirman och så fyller man i en blankett till skatteverket så får städfirman resterande pengar direkt från skatteverket. Så nu behöver man inte längre ligga ut med pengarna till deklarationen! :)

Rekommenderas varmt!!

• Pix Ladin
    Gulletroll skrev 2009-12-17 19:52:45 följande:
    Skulle aldrig falla mig in att skaffa städhjälp. Varför ska andra göra skitjobbet? Tycker det ingår i livet att göra det som är mindre roligt. Har man inte tid och arbetar för mycket, ja då tycker jag man har planerat och prioriterat fel här i livet.
    Fast... Om jag jag gör ditt skitjobb kan väl du göra mitt? Det är inte fel att hjälpas åt, även om jag förstår din poäng.
Svar på tråden Har ni städare som kommer hem till er?