Upphävd umgängesrätten ??????
Finns det dom att man har lyckats att upphäva umgängesrätten?
Vem är ansvarig för umgängesrätts lagen?
Finns det flera som vill upphäva umgängesrätt?
Finns det dom att man har lyckats att upphäva umgängesrätten?
Vem är ansvarig för umgängesrätts lagen?
Finns det flera som vill upphäva umgängesrätt?
Jag vill absolut upphäva min dotters pappas umgängesrätt men detta verkar omöjligt. Domaren har sagt att även om pappan får fängelse för att han misshandlat och dödshotat mig då jag ammat så måste vi åka och hälsa på i fängelset. Tror det är Mats Sjösten som är ansvarig för dessa obscena lagar. Kan man inte göra något tillsammans för att stoppa detta sinnessjuka?
Överallt kan man läsa om att det är Mats Sjöstens fel och hans makabra uttalanden om att han inte delar den uppfattningen som forskare har kommit fram till.
Han beskyller oss mödrar för att falskt anklaga våra barns fäder för falska övergrepp, då anser jag i alla fall att man är ute på djupt vatten... Med tanke på hur svårt det är att få någon dömd i detta land så tycker jag det är fruktansvärt om de anklagar mamman för lögner för att det inte finns någon dom. Pappan kan fortsätta med sina övergrepp i lugn och ro. Det är inte ett land jag vill bo i alla fall. Jag vill bo i ett land där BARNETS BÄSTA står i fokus och är viktigare än allt annat.
DN har skrivit en del, lätt att googla så ser man en hel del frågetecken kring denna man. Har läst tidigare om detta massor, tex jämförelser med Nya Zeeland där de hade liknande lagar som oss innan en pappa hade ihjäl alla sina barn. Hittar inte dessa just nu men det är bara att googla (:
www.dn.se/opinion/signerat/misshandlade-barn-utan-lagligt-skydd-1.214916
www.dn.se/insidan/ord-mot-ord-om-incestanklagelser-1.172234
Den har ändrats minimalt. Jag och min dotters pappa kan inte prata med varandra, har testat samarbetssamtal som fick avbrytas direkt, medling och han har misshandlat mig. Ändå får jag inte enskild vårdnad. För våra samarbetssvårigheter är inte tillräckligt svåra. Trots att jag inte lyckades få pass på flera år, att han vägrar skriva på papper från dagis och att han vägrade skriva på papper på var hon var skriven så skatteverket fick besluta om detta. Allt för att jävlas.
Och så blir det oklart för mig vad som är ditt egentliga bekymmer idag? Att domstolen inte ger dig ensam vårdnad (enligt trådinläggen) eller att du vill upphäva pappans umgängesrätt (enligt ts) - det är ju två skilda saker!??
Det är klart att det finns mammor som ljuger, precis som det finns pappor som ljuger.
Hur kan någon ens tro annat?
Svårigheten ligger ju bland annat i att veta när folk ljuger, och även om den ena (eller båda) föräldern/föräldrarna beslås med lögn måste ju barnets bästa beaktas, vilket i de flesta fall innebär att barnet ska ha rätt till båda sina föräldrar, och ibland att barnet ska slippa den ena (eller båda) föräldern/föräldrarna.