Upphävd umgängesrätten ??????
Finns det dom att man har lyckats att upphäva umgängesrätten?
Vem är ansvarig för umgängesrätts lagen?
Finns det flera som vill upphäva umgängesrätt?
Finns det dom att man har lyckats att upphäva umgängesrätten?
Vem är ansvarig för umgängesrätts lagen?
Finns det flera som vill upphäva umgängesrätt?
"Finns det dom att man har lyckats att upphäva umgängesrätten?"
Det finns självklart domar där man beslutat att ett barn inte längre ska ha någon umgängesrätt med en förälder.
"Vem är ansvarig för umgängesrätts lagen?"
Umgängesrätten är reglerad i Föräldrabalken och den är samma organ ansvarig för som för alla andra lagar.
"Finns det flera som vill upphäva umgängesrätt?"
Är lite osäker på vad du menar... Menar du om det finns föräldrar som inte vill att deras barn ska ha något mer umgänge med den andre så finns det självklart det. Menar du att umgängesrätten skulle tas bort i lagen så är det nog få med insikt om vad det skulle innebära som vill ha bort den, men det finns förstås många olika åsikter.
Om du ska komma någonvart med ditt ärende så måste du se till att ha bevis och/eller vittnen. Du kan inte bara påstå saker och förvänta dig att bli trodd i ett rättsamhälle. Det är ganska självklart, eller hur?
Hej jag ser en annan syn på Mats Sjösten angelospappa.wordpress.com/
Man ska aldrig behöva utstå misshandel, varken fysiskt eller psykiskt. Inte ens för sina barns skull. Och lagen är även utformad därefter.
Nu är jag personligen inte i den situationen själv men om jag skulle vara det skulle jag kräva att myndigheterna skulle skydda mig från misshandeln på grund av umgänget. Om det inte skulle funka skulle jag hänvisa till det och ställa in umgänget.
I värsta fall skulle jag väl i princip avsäga mig boendet om det skulle leda till att jag skulle förlora en eventuell vårdnadstvist på grund av umgängessabotage. Men skulle i så fall tycka att det vore jävligt märkligt eftersom den som saboterar umgänget är ju egentligen den som misshandlar och ingen annan.
Mitt barns pappa har idag inget umgänge med sitt barn. Det beror på att pappan misshandlade barnet och dömdes för grov misshandel för detta. Så det krävs rätt mkt att kringgå umgänget...
Mitt barns pappa har idag inget umgänge med sitt barn. Det beror på att pappan misshandlade barnet och dömdes för grov misshandel för detta. Så det krävs rätt mkt att kringgå umgänget...
Varför ska man behöva stå ut- när barnen blir lidande. Vem har rätt till sitt barn egentligen?
Som förälder har jag en skyldighet att skydda mitt barn, se till mitt barns välbefinnande med mera med mera.
Varför ska man inte som kvinna kunna säga att nog är nog?
Att acceptera och ta skit- att tassa på tårna och må dåligt. Att säga nej är ingen idé så jag blir apatisk, matvägrar gråter mig igenom umgängen som inte fungerar då pappa blir arg, skriker eller bara glömmer bort mej. . .
Hur ser barnet på sej själv- på sin omgivning. Hur blir förtroendet gentemot den förälder som är den "riktiga" föräldern. Pappers pappor kallar jag dem. De som på papper är fäder men som i verkligheten uppvisar så stora brister att det är anmälningsbart.
Hur blir förtroendet överhuvudtaget gentemot vuxen världen och vilka konsekvenser får det för mej som barn , men även som vuxen, när ingen lyssnar på mej. . .?
När mina rättigheter blandas samman med min just då bristande förälders rätt.
Barn är ingen rättighet - det är en skyldighet.
Om bara för att man fått barn med en idiot så behöver man inte acceptera det- även om vissa påstår det!
Vi kvinnor måste våga stå på oss mer, vilket är väldigt svårt då vi motarbetas av samhället i både stort och smått.
Sunt förnuft borde finnas även inom lagstiftande instanser.
Att se sej blind på lagtext i alla avseenden är inte gångbart med den verklighet vi lever i. . . .
Den har ändrats minimalt. Jag och min dotters pappa kan inte prata med varandra, har testat samarbetssamtal som fick avbrytas direkt, medling och han har misshandlat mig. Ändå får jag inte enskild vårdnad. För våra samarbetssvårigheter är inte tillräckligt svåra. Trots att jag inte lyckades få pass på flera år, att han vägrar skriva på papper från dagis och att han vägrade skriva på papper på var hon var skriven så skatteverket fick besluta om detta. Allt för att jävlas.
Ni Vuxna Kvinnor kan inte samarbeta med barnens far som ni uppenbarligen haft sex med men ingen tvingar ER att ha umgänge med exen. Det är barnen ni avlat med dessa påstådda idioter som ska umgås med dem och ingenstans skriver ni att fäderna skadat barnen. Så självklart har fädern (som ni valt) rätt att umgås med sina barn!