Måste tillägga att huruvida en kurs är lätt eller ej med eller utan barn beror ju dels på egen pluggteknik, på barnen (sover mkt och bra lite sjuka osv) och på kursupplägget. När mina barn var 1.5 respektive 6 månader försökte jag mig på en Kom Vux distanskurs som var upplagd så att man gjorde ett fördjupniningsarbete inom ett område ungefär var tredje vecka. Det lät ju enkelt
MEN inläsning inom ett ämne tar ju åtskilliga timmar och att dessutom lägga upp ett arbetes struktur och skriva ihop det snyggt tar mååååånga timmar. Dessutom skulle det redovisas muntligt så man var tvungen att ha verklig koll också
Den kursen la jag ner efter ett tag, barnen sov kasst, jag ammade varje timme och hade absolut noll tid att plugga. Nu när barnen är på dagis skriver jag uppsatser på löpande band känns det som och ren fakta går ju bra att slå in i huvudet även om barnen är hemma. Sambon läser ju medicin (på läkarnivå) och läser ofta på kvällarna när barnen är vakna, så sjuksköterska och dyl kanske är en "smidig" utbildning att kombinera med barn, själv läser jag affärsjuridik nu och det är svårare att koncentrera sig på lagtexter när barnen är hemma