• zackebus

Någon som studerar/studerat på distans och har barn?

Har hittat en distans utbildning på 120 p till sjuksköterska och hoppas att jag kommer in.
    Men jag är osäker om man orkar plugga helltid med en 1 1/2 åring hemma.
    Skulle vilja höra för och nackdelar snälla.

• Svar på tråden Någon som studerar/studerat på distans och har barn?
  • Muminmamman

Jag började på ssk-programmet i januari i år. Då var mina tjejer 8 månader resp 3,5 år. Heltidsstudier alltså.
    Det har gått jättebra. Man blir diciplinerad på ett annat sätt jämfört med de som inte har barn tror jag. har hittils inte kuggat en tenta

Innan det läste jag in de ämnen jag saknade på distans. Även det gick strålande.
    Tycker absolut att du ska plugga. Oftast har man så luftigt schema att man disponerar sin tid själv...
    Lycka till och fråga på om du undrar över något mer.

//Muminmamman. 2-barnsmorsa och blivande sjuksköterska

• klarafina1

hej jag pluggar på distans till USK jag har 4a barn hemma .
    Man får sitta när dom är i skolan, på dagis, sover middag, på kvällarna när alla andra sover och många nätter går det åt.
    Men vill man så kan man lycka till

• zackebus

Muminmamman: Har du haft dina barn på dagis när du pluggat.Har man rätt till heltid eller 15 timmar veckan?
    Hur tycker du pogramet är i övrigt?
    Tack för peppingen Sued

• Muminmamman

Första terminen var min sambo hemma. Pappaledig på heltid. Vi skolade in lilla tjejen på dagis nu i augusti (Hon är nu 17 månader)
    Nu går tjejerna på dagis, jag pluggar "heltid" och sambon har gått ner till 75% fram till årsskiftet.
    Pluggar man heltid så har man rätt till dagis på heltid. Jag har ju rätt att ha min atjejer på dagis även om jag inte har föreläsningar, men då går de inte långa dagar. ( De går från 8 på morgonen till 15,00 som längst...)

• zackebus