• kastanjett

Är det okej att barn leker med leksaksvapen?

Förklara gärna hur ni tänker!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att barn leker med leksaksvapen?
  • Miss Skellington

Nja. Så länge de inte är för verklighetstrogna är det väl ok. Men det är inget jag uppmuntrar.

• Jenniesmamma

Nej, mina barn får inte leka med såna leksaker, för jag tycker inte att det ser nå bra ut när små barn springer runt och ska skjuta varandra. Eller lite större barn heller så för den delen.

• lövet2

Det är OK för min del, men jag godkänner inte alla sorter. Plastsvärd och strålpistoler går bra, och även gamla revolvrar som på Vilda Västerns tid. Moderna verklighetstrogna vapen skulle jag inte köpa.

• Olle

Jag bryr mig inte men jag skulle nog inte köpa något vapen till ungarna... eller vapen och vapen. De fick varsitt lasersvärd i sitt happy meal.

• Avelyn

Ja! Ville ej köpa pistol och dylikt till min äldste son. Han fann dock lösning. Han använde sig av pinnar eller bananer som skjutvapen. Eller en galge. Jag gav upp tillslut och köpte en leksakspistol. Kommande barn får också den chansen. Lillasyster på 4 år gillar att låna brorsornas gamla pistol och har lika stor glädje av den. Dock får de ej rikta mot andra människor och låtsasskjuta. Bara på föremål. Det har varit helt ok. Numera säger jag ja till leksaksvapen

• a2627

detta var nog den fånigaste frågan någonsin
    får jag fråga varför det inte borde vara OK? Tror du att han kommer växa upp till att bli en kallblodig mördare? själv hade jag låtit min unge leka med riktiga pistoler också men jag har ju inga och vill inte ha några
    fast svaret till din fråga är JA, LÅT DE LEKA MED PISTOLER
    annars borde du ju inte ens låta dom leka med pinnar för de kanske sticker någon me dom, låter rätt dumt eller hur?

Svar på tråden Är det okej att barn leker med leksaksvapen?