• Anonym (kniiiip)

hur funkar knipkulor?

ja e väldigt sugen o prova knipkulor efter ja fick mitt barn för ett tag sen, men hur gör man egentligen??? stoppar man upp dom i hönan o går runt me dom hela dan eller vadå... haha sjukt orutinerade frågor, men ja e novis så snälla hjälp mig nu!

• Svar på tråden hur funkar knipkulor?
  • Anonym (--)

Tja, du stoppar upp dem, men gå för guds skull inte runt en hel dag! Då får du träningsvärk!! Börja med 5-10 min första gången, för att sedan lägga på 5 min/dag. Jag har smartballs, tycker de funkar bra. Har funderat på att köpa sådana som ligger som två separata kulor, men då ska man vara vältränad med smartballsen först känns det som.

• Anonym

Du måste knipa med musklerna där nere när kulorna är inne, annars gör det ingen nytta - då blir det som om man försöker träna med hantlar genom att bara ta på dem.. För att musklarna ska tränas måste man lyfta på hantlarna/knipa med musklerna i underlivet.
    När du känner att musklerna där nere har blivit starkare, kan du byta till mindre kulor

• Anonym (--)
    Anonym skrev 2009-12-17 23:35:02 följande:
    Du måste knipa med musklerna där nere när kulorna är inne, annars gör det ingen nytta - då blir det som om man försöker träna med hantlar genom att bara ta på dem.. För att musklarna ska tränas måste man lyfta på hantlarna/knipa med musklerna i underlivet. När du känner att musklerna där nere har blivit starkare, kan du byta till mindre kulor
    Men kulorna vibrerar ju? Och på så sätt aktiverar de ju knipmusklerna utan att man behöver knipa "aktivt" hela tiden. Åtminstone funkar Smartballs så..? Har du någon annan sort som funkar annorlunda?
  • Anonym (kniiiip)

okej, tack, men alltså om ja har mitt finger inne i hönan o kniper så känner inte ja de... de kanske e normalt?? men om ja då har kulan inne o kniper på samma sätt, är de rätt muskler då??? försöker att ändra spännings sätt liksom men ja känner ändå inget...

• poker face

Du ska knipa på samma sätt som du gör när du kissar och ska "bryta av" strålen, förstår du hur jag menar?

• Anonym (--)

Anonym (kniiiip) skrev 2009-12-17 23:38:59 följande:

okej, tack, men alltså om ja har mitt finger inne i hönan o kniper så känner inte ja de... de kanske e normalt?? men om ja då har kulan inne o kniper på samma sätt, är de rätt muskler då??? försöker att ändra spännings sätt liksom men ja känner ändå inget...
    Efter en förlossning så är du absolut inte ensam om att inte känna knipet innan du har hittat musklerna igen.
    Kan du knipa av strålen när du kissar? Det är samma muskler du använder, men det är lite trixigt att hitta knepet. Kulor hjälper absolut, så det är väl investerat att köpa sådana, tycker jag!
    Vill man vara riktigt avancerad så kan man hålla emot i snöret på knipkulorna och försöka dra ut dem medan man kniper emot. Då känner du jättetydligt hur du gör/ska göra.
  • Anonym (kniiiip)
    Anonym (--) skrev 2009-12-17 23:50:42 följande:
    Anonym (kniiiip) skrev 2009-12-17 23:38:59 följande: Efter en förlossning så är du absolut inte ensam om att inte känna knipet innan du har hittat musklerna igen. Kan du knipa av strålen när du kissar? Det är samma muskler du använder, men det är lite trixigt att hitta knepet. Kulor hjälper absolut, så det är väl investerat att köpa sådana, tycker jag!Vill man vara riktigt avancerad så kan man hålla emot i snöret på knipkulorna och försöka dra ut dem medan man kniper emot. Då känner du jättetydligt hur du gör/ska göra.
    Supertack!!! ska beställa hem på en gång,, ska man köpa med eler utan vibration då när man e nybörjare??
  • Anonym (--)

Tror bara att det finns vibrerande, men jag kan ha fel. Helt klar ska du ha schyssta vibrationer Jag skulle föredra gummiklädda som är lättast att göra rent. Köp rengöringsspray till också när du ändå beställer. Bara att spraya på och låta torka.

• Anonym

Anonym (--) skrev 2009-12-18 00:02:10 följande:

Tror bara att det finns vibrerande, men jag kan ha fel. Helt klar ska du ha schyssta vibrationer Jag skulle föredra gummiklädda som är lättast att göra rent. Köp rengöringsspray till också när du ändå beställer. Bara att spraya på och låta torka.
    Bara att spraya och låta torka? På något du har haft inne i din kropp? Hm, låter inte särskilt, vad skall man säga,.... listigt?
  • Anonym (--)
    Anonym skrev 2009-12-18 00:15:28 följande:
    Anonym (--) skrev 2009-12-18 00:02:10 följande:
    Bara att spraya och låta torka? På något du har haft inne i din kropp? Hm, låter inte särskilt, vad skall man säga,.... listigt?
    Man använder samma rengöringsmedel som man har till sexleksaker. Man sköljer av kulorna (ev med tvål), torkar av och desinficerar med denna typ av vätska.
  • Anonym

Anonym (--) skrev 2009-12-18 00:32:56 följande:

Man använder samma rengöringsmedel som man har till sexleksaker. Man sköljer av kulorna (ev med tvål), torkar av och desinficerar med denna typ av vätska.
    Ok, då är jag med och då känns det genast sundare ;o) Kan förresten tipsa om det jag själv använder för att rengöra mina dildos (förutom tvål o vatten) men även att lägga på efter intimrakning för att slippa de kliande plitorna, Invit hygien, köps på apoteket.
  • spaceylisie

Men alltså, kanske en dum fråga nu, men om man har mycket sex och får orgasm eller onanerar i stort sett varje dag, borde inte det vara jämställt med såväl kulor som knipövningar?

• Anonym
    spaceylisie skrev 2009-12-18 01:01:22 följande:
    Men alltså, kanske en dum fråga nu, men om man har mycket sex och får orgasm eller onanerar i stort sett varje dag, borde inte det vara jämställt med såväl kulor som knipövningar?
    Nej. Knipövningarna engagerar den (nedre) del av muskulaturen som hindrar pink från att hamna i brallan o urinröret sitter inte i vaginan. Kulorna får dig (är tänkta för att få kvinnor iaf) att använda musklerna i vagina (vägen upp till livmoderhalsen), det är en väldig skillnad, jag lovar...
  • spaceylisie
    Anonym skrev 2009-12-18 02:09:32 följande:
    Nej. Knipövningarna engagerar den (nedre) del av muskulaturen som hindrar pink från att hamna i brallan o urinröret sitter inte i vaginan. Kulorna får dig (är tänkta för att få kvinnor iaf) att använda musklerna i vagina (vägen upp till livmoderhalsen), det är en väldig skillnad, jag lovar...
    Men är det inte musklerna i vaginan som får jobba rejält under en orgasm? Och är det inte ett generellt råd/tips att knipövningar ger bättre och starkare orgasmer? Således borde det väl stimulera muskulaturen i slidan rätt mkt med frekventa orgasmer?

Alltså till och med så till den milda grad att det kanske kan förebygga "slapphet"?

Äh, jag vet inte... jag har bara fått för mig att all trevlig sex med både mig själv och andra har bidragit till att jag aldrig behövt anstränga mig nämnvärt för att ha kvar knipkulor... Å andra sidan; fråga mig om samma teori i mars efter förlossning nummer två och situationen är helt annorlunda.
Svar på tråden hur funkar knipkulor?