En ny tråd för oss med för högt prolaktinvärde
Tyckte det var dags att starta en ny tråd nu. Jag har ett för högt prolaktinvärde och även en hypofystumör som för tillfället mäter ynka 2 mm. Jag behöver ert stöd! Jag har precis börjat, efter ett års uppehåll, att äta medicin igen. Jag äter Cabaser. Tog första tebletten i söndags. Jag våndades något förskräckligt och grät till och med när jag till slut stoppade in tabletten i munnen. Detta på grund av att det står i bipacksedeln att FLER än 1 av 10 får problem med hjärtklaffarna. Det kändes ju inte så jävla upplyftande. Det stod även att läkaren gör en ultraljudsundersökning på klaffarna INNAN man börjar med medicinen. Det har inte jag fått göra.
Nu har jag ringt och fått en telefontid med min läkare som ska ringa mig imorgon bitti. Jag tänker säga att jag inte vill äta de där tabletterna mer men är rädd för vad han kommer svara! Enligt mina undersökningar verkar det som om Pravidel eller Norprolac är bättre ur biverkningssynpunkt. Har ni några andra erfarenheter?
När jag började min behandling för snart tio år sen åt jag Pravidel och jag kan inte minnas att jag hade några väldiga biverkningar förutom att jag mådde lite illa ibland, dock slarvade jag och glömde bort att ta dem ibland eftersom jag åt en halv tablett morgon/kväll. Detta gjorde att mina värden inte minskade så mycket som läkaren ville. Fick därför börja med Cabaser som jag bara tog en gång i veckan. Värdena gick ned och jag kom under normalgränsen! Slutade med medicinen men då steg värdena igen. och här är jag nu. Med en stark babylängtan, precis insatt på Cabaser och en jävligt stor oro för att få problem med hjärtat eller hjärtklaffarna. Behöver få prata och få stöd av andra i samma situation och är tacksam för alla svar och allt peptalk jag kan få!