• Realmilla

Laktulos 670 mg/ml

Någon som har erfarenhet av detta det ska väll vara helt okej att dricka när man är gravid...
    är så trött på att vara förstoppad (V12)

• Svar på tråden Laktulos 670 mg/ml
  • jeea

Testa först å drick katrinplommonjuice, funkar inte det så kan du juh prova med lite laktulos. Har du tagit det innan du blev gravid?

• Realmilla

Okej katrinplommonjuice ska dt vara bra?
    nej har aldrig testat Laktulos blev recommenderad dt av en vän.

• jummie

Jag var nyss på apoteket o köpte Lactulos...det är ok att dricka det när man är gravid..tanten på apoteklet kollade tom i fass!! Man kna även ta det när man ammar..

Jag tog den höga dosen på 30 ml som rekommenderat i två dagar o höll på att skita ner mig jäklar i havet att det rensade magen!! Så ta det lungt i början o håll dig nära toaletten...en av "biverkningarna" är just diarré!!!!!!!!!!

Jag har innan testat allt..katrinplommon, äter linfrön varje dag...inget hjälper..

• jeea

Juicen funkade till en början för mig, men sen fick jag oxå ta laktulos å då kan man säga att det blev lite väl mycket...........Men det funkade!
    Så prova med katrinplommon eller juice, det är t.o.m gott....*S*

• Cinnalinna

Jag tar laktulos nästan varje dag - det är det enda som funkar för mig. Helt ofarligt enligt doktorn och enligt fass!

• Ledilnaan

Min BM rekommenderade laktulos mot förstoppning.
    Hon sa att jag skulle börja med 10 ml och successivt öka dosen om det behövdes.
    Det skulle tas på kvällen, sa hon. Hennes råd är tvärtemot vad som står på förpackningen, men på mig funkar hennes rekommendation.

• Realmilla

okej 10 Ml och är det samma Laktulos som ´ni har som jag har? märkte inte att det var olika doser bara storleken på flaskan tog den minsta flaskan eftersom jag ville veta om det var bra först...

• Temugg

Min dotter har levt på laktulos i nästan fem år! Slutade i våras men vi har fortfarande en halv liter kvar. Enligt BVC och barnläkare är medlet helt ofarligt för kroppen, det går bara genom kroppen/tarmarna så jag håller med er andra att det inte kan vara farligt för oss gravida. Har själv inte provat det än men har tänkt att det kanske kan vara bra för mig att ha efter förlossningen

Jag tror inte att det finns någon annan variant än 670mg/ml och börja du med 10 ml - du märker om du behöver ta mer!

Lycka till!

• Realmilla

Testa katrinplommonjucie igår kväll....o dt hjälpte inte
    så nu har jag tagit 10 ml Laktulos o hoppas dt ska göra susen

• Ledilnaan

Om 10 ml inte hjälper så ta lite mer, jag är uppe i 20-30 ml, det är lagom för mig.
    Man märker hur mycket man behöver, jag tycker att den hjälper bra, behöver aldrig "trycka" hårt, utan det kommer av sig själv...

Svar på tråden Laktulos 670 mg/ml