• Temugg

Laktulos 670 mg/ml

Min dotter har levt på laktulos i nästan fem år! Slutade i våras men vi har fortfarande en halv liter kvar. Enligt BVC och barnläkare är medlet helt ofarligt för kroppen, det går bara genom kroppen/tarmarna så jag håller med er andra att det inte kan vara farligt för oss gravida. Har själv inte provat det än men har tänkt att det kanske kan vara bra för mig att ha efter förlossningen

Jag tror inte att det finns någon annan variant än 670mg/ml och börja du med 10 ml - du märker om du behöver ta mer!

Lycka till!

• Temugg

Laktulosen mjukar upp och är inte spurtig av sig. Det kan gå om du tar det nu och skall bort i em men är inte helt säker. Har du väntat länge med att gå på toa? I så fall kanske det är för hårt längst ner för att kunna komma ut med hjälp av laktulosen direkt. Jag skulle nog i så fall investera i microlax som löser upp "proppen" och sen fortsätta ta laktulos för att undvika fortsatta besvär.

Min dotter är bortrest med min sambo nu och har slarvat med maten - tänkte packa med microlax till henne för säkerhets skull men glömde naturligtvis bort det och nu har det gått fyra dagar sen sist! Inte bra!

• Temugg

Nej, jag tycker inte du skall vänta med att ta laktulosen. Den är mer långtidsverkande så det kanske inte blir resultat förrän ikväll om du tar den nu.
    Lycka till

Svar på tråden Laktulos 670 mg/ml