• FrökenCola

hjälp!! har inga kläder som passar

jag är i v.20 och har redan en magen som är eeeeenorm! jag får inte på mig några kläder längre, har en av mina vanliga tröjor på mig idag och den slutar ovanför naveln. det ser förskräckligt ut!!=(

var kan jag hitta billiga mammakläder?! har inte råd att lägga ut massa pengar speciellt nu när det är jul, men jag måste verkligen köpa lite kläder.

har varit på hm och tittat, där priserna är bra, men det är ju inte alls några snygga kläder..

någon som har tips?! behöver hjälp känner jag...

• Svar på tråden hjälp!! har inga kläder som passar
  • Utopia

blocket/tradera om man nöjer sig med begagnade kläder

• kokos

Ingen kompis du kan låna av?? Det gjorde jag första graviditeten....

• Maggiepuh

Vänta till nästa vecka då det är mellandagsrea.

• Gurkan

HM har jättebilliga linnen på mamma-avdelningen som man kan ha under de vanliga tröjorna och på så vis slippa visa magen!
    Har köpt en bunt sådana och några billiga trikåtröjor för icke-gravida och hittills klarar jag mig. Kanske inte hur snyggt som helst men det funkar :D

• KramKalas

går ju att använda vilka längre tröjor och tunikor som hellst. Har några linnen från ellos, några tröjor från kappahl osv. Byxor kör jag mest mjukisbyxor. Är i vecka 38 nu så inga fler "mamma"kläder kommer jag att införskaffa :)

• melamikaela

Håller med om att hm har mycket kläder, men inget snyggt. Ska på julbord i kväll med sambon och hans familj och är lite lätt galen, för jag har verkligen ingenting att ha på mig! Gick in i v.23 igår

• SaltNapp

tradera !
    hittat typ alla mina kläder där och inte lagt ut mycket alls.. jämfört med om man skulle köpt dem nya..

så tradera helt klart !

• fochf

Hej!
    Jag är i vecka 27 och har en riktig mage. Jag jobbar på JC och vi har massor av tröjor och toppar som är längre och ligger runt 149;. -199:- som jag använder. Är själv inte så förtjust i mammakläder nutan vill klä mig som vanligt även när jag är gravid. Vi har även många linnen i olika längder som jag har under tröjorna.

• melamikaela
    SaltNapp skrev 2009-12-19 09:04:17 följande:
    tradera ! hittat typ alla mina kläder där och inte lagt ut mycket alls.. jämfört med om man skulle köpt dem nya.. så tradera helt klart !
    Håller med, tradera är himla smidigt Har köpt mina mammajeans på tradera
Svar på tråden hjälp!! har inga kläder som passar