• FrökenCola

hjälp!! har inga kläder som passar

jag är i v.20 och har redan en magen som är eeeeenorm! jag får inte på mig några kläder längre, har en av mina vanliga tröjor på mig idag och den slutar ovanför naveln. det ser förskräckligt ut!!=(

var kan jag hitta billiga mammakläder?! har inte råd att lägga ut massa pengar speciellt nu när det är jul, men jag måste verkligen köpa lite kläder.

har varit på hm och tittat, där priserna är bra, men det är ju inte alls några snygga kläder..

någon som har tips?! behöver hjälp känner jag...

• Svar på tråden hjälp!! har inga kläder som passar
  • Silverflingan

Jag har köpt några tröjor på Lindex avdelning för överviktiga. Har tittat på HMs BiB också. Vissa sitter bra över gravidmagen och vissa ser inte kloka ut. Men värt att kolla i alla fall. Kappahl har ju också avdelning med större kläder.

• GirlyNoob

Ett alternativ som blir billigt är att köpa längre linnen.
    Jag gillar inte riktigt kläderna dom har på hm för gravida,och polarn och pyret är svindyrt.

• Saaaraa

Jag har massa långa linnen från gina tricot i olika färger, är i stretchmaterieal och jättesköna! Sitter jättefint om magen och är perfekt att ha under boleros, olika koftor som man kan ha eller bara som de är. Inte speciellt dyrt heller och jättebra att ha som basplagg.

• Mzmalliz

Håller med om att JCs linnen är jättebra. Tror jag köpte två för 199:-.

Mellandagsrean lär ju öppna för en hel del erbjudanden. Märket Vila har också underbara basplagg för en billig peng, samt en hel del tunikor.

Själv är jag i vecka 21 och kan ha alla mina kläder som vanligt men uppskattar ett långt tight linne under mina vanliga. Hur jag ser ut om några veckor är en annan sak. =)

www.mzmalliz.blogspot.com En blogg om graviditet, resor och mat!

• fochf

Jag kunde ha JCs linnen i samma storlek som jag hade innan jag blev gravid genom hela min förra graviditet och de höll formen så att jag kunde fortsätta använda dem efteråt också.
    Det finns antingen 1 för 129: eller 2 för 199:-, vil man ha ännu längre finns det för 149-.

• SaltNapp
    changes skrev 2009-12-19 09:11:18 följande:
    Håller med, tradera är himla smidigt Har köpt mina mammajeans på tradera
    supert !
  • Mary Jo

Jag har bara köpt längre tröjjor och kanske lite vidare tröjjor under hela graviditeten,det har funkat jättebra för mig! så det är ju ett bra tips.

Trist att dom flesta stora kedjorna(förutom H&M har slutat med mammakläder men det är ju för att modet är så pass bra,med klänningar,tunikor(det är ju PERFEKT när magen blir stor) o vidare tröjjor. Man kan ju bara ta en storlek större(fast det är oxå lite svårt när man redan har en storlek större. som jag, hade ju redan Large innan så det har varit lite jobbigt..)

Lycka till!.

• hemljuvahem

www.4mom.se/

Har prisvärda jeans tycker jag..
    Även några toppar.

...som många andra skriver så är ju modet lite oversize idag och längre linnen finns att få tag på "icekgravida" avdelningar i affärerna, gäller bara att ha lite fantasi :D

• Bina86

Tradera är super, har köpt lite saker därifrån för en billig penning. Sen kan det ju vara bra att investera i ett "baby belt" ett litet tygstycke att ha över magen så att man fortfarande kan ha sin vanliga tröjor.

• Elilia

vero moda har lite mamma kläder nu. Iaf på de lite större orterna. Jag bor i sundsvall och där tror jag det nyligen har kommit in. Rätt så snygga

• vargaa
    FrökenCola skrev 2009-12-18 13:02:15 följande:
    jag är i v.20 och har redan en magen som är eeeeenorm! jag får inte på mig några kläder längre, har en av mina vanliga tröjor på mig idag och den slutar ovanför naveln. det ser förskräckligt ut!!=(var kan jag hitta billiga mammakläder?! har inte råd att lägga ut massa pengar speciellt nu när det är jul, men jag måste verkligen köpa lite kläder.har varit på hm och tittat, där priserna är bra, men det är ju inte alls några snygga kläder..någon som har tips?! behöver hjälp känner jag...
    Många verkar rekomendera att man köper begagnat eller lånar av släkt och vänner. Det kan ju vara en bra ide som bas, om man har svårt att ha råd med en massa nytt. Jag kan turligt nog ha en del av mina gamla kläder efter som att jag haft en del lössittande tröjor osv. Men lite nytt har jag köpt på h&m.
  • Smurflisa

Jag har behövt köpa en del nya kläder för jag har ganska mycket tighta kläder i min garderob så mycket av det växte jag ur ganska fort. Men jag har köpt en del vanliga kläder på framförallt H&M som har en lite snällare passform men som är "icke" gravidkläder bland annat streatch jeans tights med gummiband i midjan och det funkar super. Dem kan man ha kvar efter graviditeten för jag gissar att man kanske inte på så där 3-4 veckor är tillbaka i gammal storlek och behöver ha något att ha på sig då också. Jag har också köpt något plagg i en storlek större än vad jag brukar ha (i stretch material) och det funkar också kanon. Men i julklapp har jag önskat mig ett par jeans från Polarn

• Blitz

H&m har en slags "tröjförlängare" som e bra, ett brett band som du helt enkelt förlänger dina vanliga tröjor med så du slipper visa hela magen, inte särskillt dyra heller =)

• watership down

jag har köpt två stycken 2-pack maggördlar från HM samt ett par mammabyxor därifrån.

sen har jag fått låna lite av en kompis.

ska väl ta och inhandla lite mer längre fram. Jag köpte en massa tunikor på rea på Ellos i höstas som jag kan ha nu :)

Svar på tråden hjälp!! har inga kläder som passar