Tips på varma kläder till fruset barn önskas
Jag har en liten frusen 3,5-åring och behöver tips på bästa vantarna, underställen och sockorna för att hon inte ska frysa. Vad har ni för kläder och vad tycker ni om de?
Jag har en liten frusen 3,5-åring och behöver tips på bästa vantarna, underställen och sockorna för att hon inte ska frysa. Vad har ni för kläder och vad tycker ni om de?
Funderar på vantar från Nanook eller pop, nån som har såna och tycker ni då att de är värda priset? Funderar också på underställ från pop eller troll, nån som har såna och är ullen isåfall så mjuk att den inte kliar och är de värda priset?
Fleeceunderställ är mitt tips. Det blir supervarmt. Det behöver inte kosta så mycket. Finns hyfsat billiga varianter att få tag i som är riktigt varma och sköna. Sedan finns det en speciell sorts vantar. De säljer dem i alla fall på Intersport med en typ av foder i som är lite dyrare men åååh så varma. Har ett par sådana vantar själv och jag blir alltid för varm med dem nästan oavsett hur kallt det är ute. Supervarma!
Molos overall höll vår frusna son varm utan att vara tjock och klumpig. Hestras mjuka vantar - jättebra.
Pop:s vantar tycker jag var stela.
Underställ tycker jag bara funkar hemma, på dagis blir det svårt för då är underställ för varmt inne, men man kan inte böka på det varje gång de ska ut... Bättre med rejält varma utekläder!
Skor är svårare, vi hade Vikings Goretex kängor och de var varma, men i år vägrade sonen dem, det blev katvigs istället för de var lättare att få på, men de är inte lika varma. Kouma brukar folk svära på att de är varma, också. Inte provat.
Tack för svaren! Jag tror att hon precis som jag är mest frusen om händer och fötter. Det är fötterna hon klagat på, hon har kavatstövlar, vanliga strumpor och trolls ullstrumpor. Tycker det borde vara varmt, men tydligen inte... Händerna klagar hon inte över men hon känns kall. Kanske ska försöka få tag på ett par kuoma och hestravantar.
Nasse7: Vet du vad vantarna heter?
Tjejen har ullunderställ och det håller henne varm på kroppen så länge hon har en bar overall. Just köpt en ny, och hoppas den är bättre. Ska reklamera den vi hade innan, för den var helt värdelös.
Skor har vi köpt väl tilltagna så hon kan ha många lager ullstrumpor på. Och så ska vi köpa ullsulor att lägga i, det tar en stl.
Tänker nog köpa ullvantar med.
Ullunderställ underst. Blir det för varmt på dagis med underställ + innekläder så ha bara ullunderstället. Janus har även tjockare ullkläder i tex krinkeull som kan användas som rena innekläder. Troll har ullkläder i ullflecee som även de fungerar som enda lager.
Ullstrumpor, aldrig bomull på fötterna på vintern. Bomull kyler.
Kavat är kalla, men har men ett barn med riktigt breda fötter är kavat i princip det enda som fungerar. Se till att ha bra ullsockor i såfall. Tex woolpower 400 g
Viking är varmare men lite trängre, men samma sak där, endast ullstrumpor.
Overall är en smaksak. Troll har en som är riktigt varm. Funkar bra på vår fryslort. Viktigt är att overallen inte blir blöt så funktionsmaterial är att föredra. Se till att den är ordentligt impregnerad så suger inte heller yttertyget väta.
Hestra fjellwott jr är de varmaste vantarna jag känner till. De är fodrade med ullteddy.
På huvudet tycker jag en tajt väpnatluva i ull under en vindtät mössa är det varmaste.
Tjabba eller nått har gett dig tipsen!
D har redan fått en massa bra tips om underställ och sockar så jag tänkte slå ett extra slag för Janus regnbågeull som mellanlager. Finns både som overall och tvådelat i mjuk härlig ull.
www.uteungar.se/show_product.asp&cat=2&scat=10&lan=sv
www.uteungar.se/show_product.asp&cat=2&scat=8&lan=sv
www.uteungar.se/show_product.asp&cat=2&scat=8&lan=sv
De är dessutom toppenbra att ha under skalkläderna under vår och höst.
Tack för alla tipsen! Jag köpte Helly Hansen-underställ som var i ull men med något annat närmast kroppen, så det inte kliar. Funderar på något mellanlager i ullfleece också. Det kostar en del men fleecejacka använder jag själv året runt så... Och om det kan få barnen att tycka det är roligt att vara ute så är det värt det.