Inlägg från: Mathe |Visa alla inlägg
  • Mathe

Tips på varma kläder till fruset barn önskas

Jag har en liten frusen 3,5-åring och behöver tips på bästa vantarna, underställen och sockorna för att hon inte ska frysa. Vad har ni för kläder och vad tycker ni om de?

• Svar på tråden Tips på varma kläder till fruset barn önskas
  • Mathe

Funderar på vantar från Nanook eller pop, nån som har såna och tycker ni då att de är värda priset? Funderar också på underställ från pop eller troll, nån som har såna och är ullen isåfall så mjuk att den inte kliar och är de värda priset?

• Mathe

Tack för svaren! Jag tror att hon precis som jag är mest frusen om händer och fötter. Det är fötterna hon klagat på, hon har kavatstövlar, vanliga strumpor och trolls ullstrumpor. Tycker det borde vara varmt, men tydligen inte... Händerna klagar hon inte över men hon känns kall. Kanske ska försöka få tag på ett par kuoma och hestravantar.

Nasse7: Vet du vad vantarna heter?

• Mathe

Tack för alla tipsen! Jag köpte Helly Hansen-underställ som var i ull men med något annat närmast kroppen, så det inte kliar. Funderar på något mellanlager i ullfleece också. Det kostar en del men fleecejacka använder jag själv året runt så... Och om det kan få barnen att tycka det är roligt att vara ute så är det värt det.

• Mathe
    Indianica skrev 2010-01-04 09:27:10 följande:
    Jag måste bara länka, denna söta tröja kan t ex användas som enda tröja om det blir för varmt med två lager inomhus. Min son har alltid en merinoliullströja under sin bomullströja och tar bara av den översta tröjan om han blir för varm.Kan tänka mig att en prinsessig tjej kommer vilja ha denna varje dag, sååå söt : uteungar.se/show_product.asp?lan=sv&artno=150...
    Den var fin! Det var tydligen fler som tyckte det (slut i de flesta stl). Troll har också underställ med spets, men kostar typ 150 kr till per del, vilket jag tycker är mycket.

Jag har nu inhandlat ullstrumpor, både tunna och i ullfrotté. De sistnämnda (skidstrumpor från Seger) gick hem hos den kräsna dottern .

Jag tänkte köpa ett par beg kuoma till henne, men vet inte innermått eller hur de är på bredden och nästan ingen skriver det i annonsen eller svarar på mejl Hon har väldigt breda fötter så viking är uteslutet, det provade vi förra året. Hon hade då 25 på kavat men tyckte att 28 i viking var "föj tjånga och inte bja". Jag har köpt kavat för att det är det enda hon tar på sig även när det gäller gympaskor...

Köpte hestravantar med ull igår, så nu hoppas jag hon klarar sig ett tag. Tack för alla tips! Nu blir det ull i fortsättningen
  • Mathe

Ett tecken på att vintern är här när min gamla tråd får nytt liv Flört
    I år satsar vi på Kuoma i kylan och cheerox fodrade vintergummistövlar i slask.

Hestravantarna har jag köpt på Topski, en skidshop i  Transtrand, Sälen.

• Mathe

Jag köpte såna här underställ (i ull från helly Hansen med något annat material på insidan) till mina kräsna tjejer och de har varit högt älskade och flitigt använda, båda tyckte att det var nödvändigt att packa med underställen till Kreta...
    http://www.klkids.se/understall-p-2963-c-196.aspx

Svar på tråden Tips på varma kläder till fruset barn önskas