Tips på varma kläder till fruset barn önskas
Jag har en liten frusen 3,5-åring och behöver tips på bästa vantarna, underställen och sockorna för att hon inte ska frysa. Vad har ni för kläder och vad tycker ni om de?
Jag har en liten frusen 3,5-åring och behöver tips på bästa vantarna, underställen och sockorna för att hon inte ska frysa. Vad har ni för kläder och vad tycker ni om de?
Funderar på vantar från Nanook eller pop, nån som har såna och tycker ni då att de är värda priset? Funderar också på underställ från pop eller troll, nån som har såna och är ullen isåfall så mjuk att den inte kliar och är de värda priset?
Tack för svaren! Jag tror att hon precis som jag är mest frusen om händer och fötter. Det är fötterna hon klagat på, hon har kavatstövlar, vanliga strumpor och trolls ullstrumpor. Tycker det borde vara varmt, men tydligen inte... Händerna klagar hon inte över men hon känns kall. Kanske ska försöka få tag på ett par kuoma och hestravantar.
Nasse7: Vet du vad vantarna heter?
Tack för alla tipsen! Jag köpte Helly Hansen-underställ som var i ull men med något annat närmast kroppen, så det inte kliar. Funderar på något mellanlager i ullfleece också. Det kostar en del men fleecejacka använder jag själv året runt så... Och om det kan få barnen att tycka det är roligt att vara ute så är det värt det.
Ett tecken på att vintern är här när min gamla tråd får nytt liv
I år satsar vi på Kuoma i kylan och cheerox fodrade vintergummistövlar i slask.
Hestravantarna har jag köpt på Topski, en skidshop i Transtrand, Sälen.
Jag köpte såna här underställ (i ull från helly Hansen med något annat material på insidan) till mina kräsna tjejer och de har varit högt älskade och flitigt använda, båda tyckte att det var nödvändigt att packa med underställen till Kreta...
http://www.klkids.se/understall-p-2963-c-196.aspx