• Sirling

Babynest som inte kostar skjortan?

Jag vill ha ett babynest men det känns lite fånigt att köpa ett för 700:-...jag har blivit tipsad om en hundkorg på IKEA som ser likadan ut nästan, men undrar om den är lite kort eller funkar den fint till bebben tror ni?

• Svar på tråden Babynest som inte kostar skjortan?
  • Schnooglewookiemush

Det står ju mått på Ikeas hemsida, det finns tre olika storlekar tror jag. Vi ska själv köpa en sån.
    Kan ta fram länken om du vill...

• maurica

Funderade faktiskt på en hundkorg från ikea (och innan dess ett riktigt babynest).. men blir istället egentillverkad lösning av filtar som jag tänkt rulla ihop och fästa samman i en ring. Över det kommer jag bara lägga ett vanligt lakan, det viktiga är ju att man inte råkar vända sig över barnet eller att barnet vänder sig ut ur "nästet". Blir lättare att tvätta också.

• Sirling

Jag var på IKEA i annat ärende ikväll och passade på att köpa en liten hundkorg då de var utgående, så är det fler med samma tanke kan det vara bra att passa på innan de tar slut! Lite sladdrig kanske, men 79:-...

Jag har också sett att många gör egna, men jag är inte så syig av mig. Jag kanske borde leja bort jobbet till mamma...

• bebistess

Jag köpte en babysleep för 395 kr på babyland. Inga 700 kr alltså men såklart dyrare än en tillverkad. När jag använt den klart tänker jag lägga ut den på blocket för 250:- Då har den inte kostat mig så mycket tänker jag.

• Moppis

Vi köpte hundkorgen på IKEA till Noa när han var liten, vi tog mellanstorleken och det fungerade bra de första 2-3månaderna.

• Lärarn

Vi bäddade mysigt i IKEAS hundkorg och det var mysigt med den mellan oss i sängen. Billig lösning

• Billabong

Vi har aldrig haft ngt sådant alls till våra tre barn och de har sovit jättegott ändå!
    Jag tänkte köpt IKEAs men det blev inte av. Och i efterhand är det skönt att inte ha köpt allt man tror man behöver till sin bebis.

• Livshlädje
    Billabong skrev 2009-12-19 09:49:20 följande:
    Vi har aldrig haft ngt sådant alls till våra tre barn och de har sovit jättegott ändå! Jag tänkte köpt IKEAs men det blev inte av. Och i efterhand är det skönt att inte ha köpt allt man tror man behöver till sin bebis.
    Har ni samsovit med flera barn då..?

Jag funderar över hur det ska gå att samsova med en spädis o äldre syskon i sängen..
  • Billabong
    Livshlädje skrev 2009-12-19 13:07:27 följande:
    Har ni samsovit med flera barn då..? Jag funderar över hur det ska gå att samsova med en spädis o äldre syskon i sängen..
    Ja, med första barnet gjorde vi det i ett par månader, inte med tvillingarna sedan. När vi inte samsov i början så lade vi bara en ihoprullad filt eller lite gosedjur runt bebisen.
    Jag hade försökt vänja av det äldre barnet att samsova innan syskon kommer om jag vore du. Jobbigt att ha barn som behöver närhet för att somna de kvällar man är själv med alla barn.
Svar på tråden Babynest som inte kostar skjortan?