• suzziluzen

Barnvagnar på mellandagsrean?

Brukar det reas ut barnvagnar på mellandagsrean? Eller när byter företagen ut dom gamla modellerna mot 2110års modeller?? Är i köpartagen men funderar på om det lönar sig att vänta lite

• Svar på tråden Barnvagnar på mellandagsrean?
  • EJai

2010 är redan ute i butik och 09 är väll så gott som redan slut sålda dem flesta. Eller i dem butiker där jag kollat iallafall i.

• lottan81

Med vagnar är det precis som med bilar... dom kommer ut långt innan året är slut = 10 modeller kom redan i höstas om inte tidigare till o med.
    Men kolla ändå i butikerna.. för vissa butiker o även fabriker kan ha kvar 09:ans modeller, om du/ni har tur.
    Du kan alltid ringa runt o kolla, man kan ju inte få mer än ett nej.

Lycka till.

• CharmingGirl

När jag skulle köpa vår vagn så reade dom ut fjolårets modeller, detta var i början av hösten, kanske kring september. Tycker det varit däromkring de brukar rear ut både vagnar eller bilbarnstolar och sånt.

Men har du tur kan du säkert hitta ngn återförsäljare som fortfarande har kvar några vagnar från -09. Lycka till!

• Reyngirl

Ett tips är att kolla på blocket efter butiker som har rea på -09:or. Vi köpte en -08 i februari för 1995kr (ord.4495kr), har man tur hittar man riktiga fynd på nya vagnar även där!

• suzziluzen

Okej, då är det på hösten tillverkarna byter modeller. Ja, jag ska börja kika runt på allvar nu både i butiker och på bl.a. Blocket.

• Knytets

ring runt och kolla, det mesta är nog slutsålt. Beror på om det är någon specifik modell du är ute efter.
    Teotonias 2010 färger har precis börjat komma till butikerna nu, så teutonias -09 börjar nog rean på snart.
    Däremot emmaljunga och brio har haft sina 10 ute ett tag, men det finns fortfarande modeller i den butik jag jobbar i kvar, iaf av brio.
    Sen har vi iaf några maxi-cosi vagnar och carena swing.

Det är ju utplockat vad det gäller modeller och färger, då är det något specifikt du är ute efter ring eller åk och kolla med butiker i din närhet vad dom har kvar för något. Sen finns ju alltid möjlighet med större kedjor att kunna se om någon annan butik har kvar, och kan isåfall ändå beställa hem en -09 vagn från annan butik.

Svar på tråden Barnvagnar på mellandagsrean?