Styvbarn gäst inbjuden av sambon i hemmet?
Finns det fler än jag som känner att deras styvbarn är som gäster i erat hem?
Jag jobbar relativt mycket den veckan barnet är hos oss (eftersom mitt schema är sådant och jag kan itne ändra det) och när jag kommer hem så känns det som han är i mitt hem och "inkräktar", han sitter i den soffan jag har köpt, tittar på TV:n som jag har köpt, öppnar och plockar saker ur kylskåpet som jag har köpt *and the list goes on*
Jag trodde att det skulle bli mer naturligt ju längre tiden gick men jag tror det bara blir VÄRRE?
När jag är och jobbar så är min sambo hemma och i mina ögon sett leker familj med vårat gemensamma barn och barnet sedan innan och jag är inte där, känns jättekonstigt och undrar hur jag och sambon kan diskutera det här på ett någolunda vettigt plan?
Han blir lite som de flesta rabiata kvinnfolk i styvforum så fort jag nämner något som inte är guld och gröna skogar när jag tycker att styvbarnet tar för mycket plats, verkar vara oerhört trög och är otroligt klängig och oföretagsam för sin ålder och säger att han inte alls håller med mig.
Konstigt att sambon några gånger under veckan barnet sedan innan är hos oss får utbrott för att hans barn är trög och klängig och inte klarar av att göra någonting själv...
Jag ser barnet som någon nödvändigt ont som jag helst hade sluppit och undrar ifall det finns någon, MED ERFARENHET *undanbeder alltså vänligt men bestämt allt bla bla bla om "barnet var där först, du visste att han hade barn, han BOOOOOOOOOOOR där (nej, det gör han inte) och fler uttjatade fraser* som vet hur man kan ta sig ur tänket och gilla läget lite bättre?
Tacksam för kreativa svar och kommer anmäla alla inlägg/påhopp som inte är menade att hjälpa utan bara att kasta skit.