• Zana1

Blir det dyrt med kallhyra på 5900 sek i månad?

Jag undrar vad betalar ni som har kallhyra för värme (vattenburen)el och vatten?? Jag hittade en nyrenoverad lgh och kallhyra ligger på 5900 i mån då tillkommer värme,vatten o el,jag bor i blekinge och nu är även här kallt så jag undrar lite över kostnader som tillkommer alltså.Lgh är verkligen jätte fin,väl isolerad men men men,blir det dyrt?Vad tror ni?

• Svar på tråden Blir det dyrt med kallhyra på 5900 sek i månad?
  • sirisdotter
    Zana1 skrev 2009-12-19 23:56:57 följande:
    Nu fick jag lite tröst här,att bara el kan gå på 5000 kr i månad,det är väl ingen vila jag ska värma,om det går på 4000-5000 sek i mån får jag väl se först.
    Hur många kvadratmeter är det då - och hur många ytterväggar?
  • KatjaKaj

Jag bor i en etage lägenhet på 108 kvm vi betalar ungefär 1000 till 1600 i månaden.

:)

• KatjaKaj

Just det bor i skåne och lägenheten är inte jättebra isolerad, vi har även tvätt och torktumlare i lägenheten som går varma nu.

Så det behöver inte bli så farligt varmt. :)

• bygg

huset hemma är på ca 140kva med luft vatten buren värme har alltid 22grader på vintern elen 3 månader är ca 5000 men då är allt i det tycker inte det är farligt dyrt men det var luft vatten pumpen 140k *s* men å andra sidan sparar jag 50% el smilar

• Zana1
    sirisdotter skrev 2009-12-20 00:01:42 följande:
    Hur många kvadratmeter är det då - och hur många ytterväggar?
    Det är en rad av 3 lgh,min lgh ligger i mitten,1 yttervägg mot ytterdörren och en mot trädgården.
  • Zana1
    maddlyn skrev 2009-12-20 00:07:59 följande:
    Jag bor i en etage lägenhet på 108 kvm vi betalar ungefär 1000 till 1600 i månaden. :)
    har ni också vattenburen värme?
  • bygg

min fjällstuga är på 82kva men där har jag bara el värme

mitt hus där jag bor är på 140kva

ursäkta min o-tydlighet

• Zana1
    bygg skrev 2009-12-20 00:16:11 följande:
    huset hemma är på ca 140kva med luft vatten buren värme har alltid 22grader på vintern elen 3 månader är ca 5000 men då är allt i det tycker inte det är farligt dyrt men det var luft vatten pumpen 140k *s* men å andra sidan sparar jag 50% el smilar
    Det är rimligt pris som du skriver,5000 sek 3 mån,det är ungefär 1600 sek i mån,så räknade jag ungefär per mån då är inte så farligt.Jag kan säga att jag blev pangg när jag läste hur mycket folk betalar per mån alltså 4000 sek i mån är väl mycket,jag har ingen diskmaskin,bara tvätt o torktumlare,så klart kyl o frys,spis.
  • KatjaKaj
    Zana1 skrev 2009-12-20 00:21:32 följande:
    har ni också vattenburen värme?
    Japp =)
  • bygg

passa dig för mina priser när det gäller huste jag har investerat massor i att minska elen jag har ingen diskmaskin om man inte kallar frugan det hmmmm nu kommer hon döda mig men vi har tvätt maskin och torktumlare.
    samt datorer och teve på dygnets alla timmar *s* om jag är hemma :)

• amalie79

Jag har bara 50 kvadrat, ungefär, och mellan sjuhundra och tusen i månaden. Dock äldre lägenhet på bottenvåning. Sitter här med varma kläder och sockor på för där går fanimej gränsen. Tänker bara inte betala mer för en sådan liten lägenhet!

• emmizenma
    Zana1 skrev 2009-12-19 23:39:44 följande:
    Woww vad dyrt kan det vara,du menar 4000-5000 i mån kan det vara på vintern? Har du räknat uppvärmning o el i dessa siffror eller bara el.
    Ja det är uppvärmning + hushållselen.
    Visserligen har vi 119 kvm så det är lite mer att värma upp.
    Men det är dyrt med vattenburen el, inte det bästa uppvärmningsystemet.
    Men om det är en lägenhet är du säker på att det inte är fjärrvärme indraget till huset?
  • Zana1
    emmizenma skrev 2009-12-20 02:56:36 följande:
    Ja det är uppvärmning + hushållselen.Visserligen har vi 119 kvm så det är lite mer att värma upp.Men det är dyrt med vattenburen el, inte det bästa uppvärmningsystemet.Men om det är en lägenhet är du säker på att det inte är fjärrvärme indraget till huset?
    Det är golvärme i hela lgh,finns inte fjärvärme i lgh.
  • Umbrageous

har 108 kvm förbrukar 7-800:-/mån i el. Bara luftvärmepump som uppvärmning, en på varje plan och datorer, tv apparater osv. Så 1500::- för en lägenhet låter mycket

Svar på tråden Blir det dyrt med kallhyra på 5900 sek i månad?